söndag 31 maj 2015

När sommaren nästan är här!


Ja, riktig sommar är det ju inte än. Inte enligt vädergudarna iallafall :) Men jag intalar mig att den snart kommer med massor av sol, utflykter, varma grillkvällar, bad och trädgårdshäng. Vår trädgård är ju bara så fantastisk sommartid, med sol hela dagarna, lummig men ändå stora ytor för lek och mys. Vi har dock inte gjort så mycket med trädgården sen vi flyttade hit, inget med större kostnader iallafall. Vi behövde satsa allt på själva huset istället, renovering kräver ju både tid och en massa pengar. Men ni kan tro jag läääängtar tills jag kan ge trädgården lite extra kärlek och jag har en massa idéer i huvudet som bara väntar på att få komma till stånd. Det ska bli.så.himla.kul!

Det finns 2 saker jag redan från början velat ha i trädgården, och fortfarande vill. Ett växthus och en pool! Ett växthus med sittplatser, citrusfrukter och gurkor. Åh, så mysigt. Men mer om mitt drömväxthus i ett annat inlägg, har massor av bilder att dela med mig av. Så nu mer om pool! 

Har så länge velat ha en rejäl pool där hela familjen kan få plats, särskilt när pojkarna var mindre. Sen blev det mindre viktigt i takt med att pojkarna växte upp, men så kom Savanna :) Och nu känns det så himla viktigt igen. Förr var tankarna mer på en riktig nergrävd pool, men oj så dyrt och få alternativ! Men nu, nu finns det massor av riktigt bra och prisvärda alternativ. Idag kan man ju faktiskt få tag i ovanjordpooler där t o m hela familjen ryms. Dem fungerar ju precis som de nergrävda med pump och klor och skydd och allt, fördelen är att du kan fälla ihop den (om man vill) och lägga undan den när den inte används. Dessutom så är dem säkrare när man har små barn på så sätt att man inte behöver vara orolig för att de ska ramla i på samma sätt. En annan positiv sak för oss är att vi slipper ha den som en hundpool oxå :) GUCCI! Han hade garanterat hoppat i när vi inte kollade.


Så nu vill jag tipsa er om ett riktigt toppenerbjudande, 25% rabatt på alla pooler hos Toys'R'us!!! Ett riktigt toppenerbjudande med andra ord. Och deras sortiment är stooort. När vi var där förra veckan hade dem en pool uppsatt som var gigantisk, den var verkligen enorm. Har aldrig sett en så stor ovanjordpool. Tror nog man kan vara många familjer i den samtidigt, tänk att ha en sådan i trädgården! Poolparty kanske :) 


Nu är det ju inte så att alla har jättestor plats i trädgården, vissa kanske bara har en liten plätt. Men Toys'R'us har som sagt ett stort sortiment och i de flesta storlekar. T o m så du kan ha en liten på balkongen :)

 Eller varför inte en bubbelpool? :) Det skulle jag ju OXÅ vilja ha!

bubbelpool
Jag kommer få jättesvårt att bestämma mig känner jag nu *haha* Vi har ju gott om plats så vi kan välja nästan vad som helst från det perspektivet. Men man ska ju absolut passa på nu med så fin rabatt, dessutom har dem fri hemkörning med mycket och alla tillbehör du kan tänkas behöva. Och finns det inte i butiken, så finns det i deras webshop. :)

Så nu ska jag bläddra vidare och se om jag kan bestämma mig, vi vågar (stjärntecknet) har lite svårt för det ;) Vilken hade ni valt?

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar