fredag 22 maj 2015

När..........

Hej alla!

Hur mår ni?

Här är det..............sådär! Vardagen känns lite dimmig och overklig på något sätt. Gamla saker har bubblat upp ett steg igen, saker som hade flyttat lite längre bort. Händelser som började lägga sig lite och bli mjukare i kanterna och ge ett hopp om chans till distans i hjärtat. Saker som höll på att läka lite lite grann men som nu gjort sig påmint igen och ärren öppnat sig litegrann. Vissa saker är svårare att lägga bakom sig än andra, och kräver tid som enda läkningsform. Särskilt om det pågått en längre tid och man dessutom blir påmind ideligen. Trycket över bröstet som började lägga sig har blivit tyngre igen och visar att något inte är tillfredsställande. Hela kroppen har blivit tyngre på något sätt och allt tar lite mer energi än vanligt. Hjärnan jobbar på högvarv med att hitta lösningar, och alla tidigare tankar bubblar upp. Eftersom jag inte kan styra andra människor så kan jag inte så förändra mycket, däremot kan jag bestämma min egen plats i detta. Hur jag ska agera och hantera det. Oftast finns det lösningar på alla problem, vissa mer drastiska än andra. Frågan är bara vad man är beredd att göra och offra. Inga lätta beslut, men oftast finns lösningen där...... precis framför näsan.

Jag tar iallafall en dag i sänder nu, så mycket annat runt omkring som kräver min energi oxå. Trots att tankarna finns där hela tiden ändå och ligger under bröstkorgen och tårarna bränner under ögonlocken. Men livet kan ju inte bara stanna upp, särskilt inte när man har en liten tjej full av energi. Som förresten har fyllt år :) Älskade barn som gett mig så mycket glädje och kärlek i 4 år och 9 mån (i magen oxå ju).

Jag vet att det är lite långt mellan inläggen för tillfället, förlåt. Vet att ni förstår men vet oxå att det är tråkigt för er. Går inte en dag utan att jag tänker på bloggen, men en dag i taget och allt får ta sin egen tid och sin egen plats. Prioriteringar :)

Hoppas ni har det bra iallafall och får njuta lite av solen som visar sig då och då. Vi får hålla tummarna för att värmen kommer snart och håller i ett tag, vi kan alla behöva lite av det nu :)

Sköt om er, ses snart.

Kram

2 kommentarer: