torsdag 18 juni 2015

När det varit sisådär med sömnen!

Hej alla!
Hur mår ni?
Här är det lite sådär. FÖR.JAG.E.SÅ.HIMLA.TRÖTT! Har sovit så otroligt dåligt i över en vecka nu. Veckan innan jag ska ha min blomstervecka är ofta så. Öm, svullen och springer och kissar stup i kvarten. Problemet är att det håller i sig även nattetid, så får aldrig nån riktigt bra sömn. Svårt att sova först och främst, precis som att den där djupsömnen mirakulöst försvinner. Och precis när man börjar slumra in är det dax att gå upp å kissa :( känns som jag är nödig dygnet runt, jättejobbigt. Sen när den där veckan väl blommar ut så är det inte mycket bättre, nödigheten fortsätter i samma stil men nu har man ännu mer ont, både i mage och i kropp, och är helt vansinnigt trött. Häromnatten var dessutom Gucci dålig i magen så han stod och gnällde, och jag fick upp och öppna för honom flera ggr.  Tack och lov att man bor i hus då, tänk alla som  måste klä sig och gå ut med hunden mitt i natten. :( stackare!
Nu känns det iaf som jag inte sovit på en hel månad, är bara galet trött!
Det enda positiva veckan innan veckan är att jag får städnoja :) och det gillar vi ju när sånt faller över en. Så i veckan har jag städat hela köket och legat på alla fyra och skurat golvet. Tufft för kroppen men så skönt att få det gjort :) fast natten efter var ju Gucci magsjuk och trots att jag öppnat för honom flera ggr på natten så möttes jag av lösbajs när jag kom ner från trappan på morgonen. Han kan ju inte hjälpa men så typiskt när man precis skurat hela golvet haha.
Igår var Savanna och jag iväg för att få bytt framrutan på bilen. Den har haft två sprickor ett tag nu som har växt efter hand och nu gick den inte genom besiktningen p g a det. 2 timmar tog det så under tiden gick Savanna och jag bort till Ekohallen för tidsfördriv.



Lite shopping, toalettbesök, karusellåkning och så avslutade vi med röda korvar och glass. Sen var det dax att gå och hämta bilen igen. :)

När vi kom hem satte jag igång och färga över de grå, sen slingade jag det efteråt. Längesen jag slingade håret, gjorde alltid det förr. Blev väldigt nöjd, synd det är så jobbigt och stå och pilla ut håret ur den där hättan bara :( och så himla snygg man är med hättan på hahahaha 


Savanna sov ju när jag gjorde detta och imorse när hon satte sig bakom mig i soffan utbrister hon - mamma, du har guld i håret! Naaaw, så söt. Ett bra betyg tycker jag :)

Ja, den där sommaren försvann lika snabbt som den kom. :( Såååå trist väder. Kallt, blött och grått. Påverkar ju både humör och energinivån :( Vi får verkligen hoppas och hålla tummarna för bättre väder imorgon midsommar. Dem har ju lovat kallt å regnigt så det gäller att klä sig ordentligt om man ska vara ute.
Vad ska ni hitta på då?

Nu ska Savanna och jag ta ett varmt bad, sen är det tid för rep ikväll. Önskar er en fortsatt fin dag!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar