måndag 15 juni 2015

När helgen närmar sig sitt slut!

Ja, så var det söndag och helgens sista dag. Har varit lite zombielik idag p g a jättedålig sömn inatt. Somnade först å främst i soffan, i nån väldigt obekväm ställning. Ryckte till lite då och då av ett nickade huvud, lägger till sist huvudet på sidan och vaknar sen med värsta nackvärken. Orkar ta mig ur soffan vid 3 tiden, borsta tänderna, kissa m.m. och sen i säng. Svårt att komma till ro och faller aldrig i nån riktig djupsömn, upp igen  vid 6 tiden för toalettbesök och sen i säng igen. Tar nog 1tim innan jag äntligen somnar. 2tim senare är det tid att gå upp för Frank skulle iväg och Savanna och jag hade bokat ridning.

Vi brukar oftast vara på plats redan 45 min innan så Savanna får den här hon vill ha, det ska kissa,  sättas på väst och hjälm, betala och sen gärna hinna hälsa på hästen i lugn och ro. Men idag kom vi verkligen med andan i halsen och det känns inte som en rolig start. Men vi hann iaf :)

Idag valde Savanna Loke. Han har vi ridit förr och det är verkligen en lunka på häst. Man vet att man kommer hamna långt bakom de andra när man har Loke haha. Men han är min absoluta favorit. Mjuk i sinnet, stressar inte och väldigt tålig.

Efteråt finns det en massa borstar, krattor och kardor att välja på. Och pållarna brukar älska att bli borstade/ryktade efter att sadeln tagits bort.

Här hälsar vi på Lilja som vi red på förra gången.

Och så borstade vi Ronja lite.

Och så lite lek som vanligt. Jag satt i solen och försökte få bort vintergenomskinligheten i huden medan Savanna lekte i sandlådan. Det var riktigt bikiniväder då.

Men det slog om lite senare och när vi kommit hem å skulle pyssla lite i trädgården var det ganska kyligt faktiskt.

Den här rabatten jobbade jag med igår, rensade, la ny jord o längst inne vid murväggen planterade vi solrosor.

Och tänk vad lite ny jord (och vatten) kan göra! Idag hade redan pionerna börjat öppna sig och dess knoppar var väldigt stängda igår. Det behövde dem. :) Älskar verkligen pioner och har en hel del olika arter i trädgården, ska visa efter hand de blommar.

Gucci älskar när vi alla är ute i trädgården. Han älskar ju att vara ute men är väldigt social, så när vi alla kommer ut då lever han upp.

Och vissa roade sig på annat sätt i trädgården :)

Det växer verkligen så det knakar nu, varit lite trögt med tanke på kylan. Men så fort värmen kommer händer det grejer.

Premiärjordgubbar har vi oxå fått idag, 2st t o m. Inte illa.

Jag har ju redan jobbat i trädgården flera veckor. Har ett större område längre ner i trädgården som brukar FYLLAS med ogräs snabbt och det är massor av jobb för att rensa där.
När man får bort allt så kan man äntligen se det fina stenlandskapet under. Stenar som jag plockat för hand, fraktat och lagt ut en och en.

Så här ser det alltså ut innan! Man kan inte se en enda sten och kirskålen vill gärna ta över allt. Har kommit en bra bit på väg men har en del kvar, så det är bara att kämpa på!

Ingen aning vad morgondagen bjuder på, tror vi tar det lite som det kommer. Håller iaf tummarna för fint väder så vi kan vara ute. Annars får jag väl ta och städa lite. Ska lägga ut min älskade altsax tillförsäljning oxå tänkte jag, ska bara satsa på tenoren. Sen ska det lagas mat, badas, tvättas, diskas och så var den dagen oxå slut. Tiden går så himla fort alltså!

Hur har ni det då? Har ni lyckats få njuta lite av sommarväder? 

Natt å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar