onsdag 29 juli 2015

När man bara njuter av livet!

Ja, så är det :) Verkligen försökt njuta av varje sekund och ta avstånd från allt som stressar mig. Och därav min frånvaro :( som visserligen är lite tråkigt och jag saknar det. Men samtidigt har jag varit tvungen att lägga en del åt sidan för att verkligen kunna slappna av. Det är ju inte alltid att det är saken i sig som stressar mig utan mer när det blir för många saker i huvudet som ska göras...då blir det lite overload! Så jag bestämde mig helt sonika för att ta lite "semester" :) och det är jag glad för.

Hur mår ni då? Har ni semester? Är vädret lika tråkigt hos er som hos oss? :( Ja, några fina dagar har vi ju haft. Men alldeles för få :(

För tillfället mår jag jättebra! Ända sen jag började med vitaminerna för sköldkörteln så har mitt välmående bara stigit och det känns som att den där "gamla Nina", den innan sjukdomen knackade på dörren, börjar komma tillbaka. Känns som jag legat i ett vacum och sakta men säkert sipprar det in mer å mer luft. Och det är såååå skönt! Jag har verkligen saknat mig själv!

Visst, man ska inte ropa hej.... men jag tänker iallafall försöka njuta av denna tid så mycket jag bara kan!!!

Jag försöker göra allt det där som jag inte har ork för annars, som bjuda hem på mat och mys. Älskar att ha gäster men har inte orkat för det har varit alldeles för mycket jobb :(

Reml'enZ med respektive har varit här :)
En riktigt mysig kväll hade vi trots lite regn och åska. Vi hade ändå tur för vi kunde sitta i uterummet hela kvällen utan att få frostskador :)
Hammars park besöktes som varje midsommar såklart, och denna gång var hela familjen samlad :)
Min bästa finaste väninna och hennes man har och varit här på grill och mys. Vi ses alldeles för sällan sen dem flyttade, och det känner jag stor sorg för. Saknar henne så, önskar vi var grannar fortfarande. Mår så bra när vi är tillsammans.
Spelat har vi oxå gjort en hel massa. Mycket utomhus spelningar och vi har faktiskt haft tur de flesta gångerna.
Badat har vi såklart oxå gjort :)
Och ätit gott.
Picknick i mysiga Folkets park har det blivit.
Emporiabesök och SUSHI!!!
Och promenerat till pizzerian och njutit av nygjord pizza i solskenet.
Trädgårdshäng har det oxå blivit en del.
Senaste spelningen på Ribban :)
Sista timmen öppnade himlen sig och både regn och åska dundrade. Men innan dess var det fantastiskt fint och skönt.

Så det där var en liten del av vad vi hittat på i sommar. :) 

Som jag skrev så kan man inte ropa hej innan man är över ån, men vill ju ändå njuta av de bra stunderna jag får. Jag har ju fortfarande ont och blir trött när det blir för mycket, men det är hanterbart. Jag vilar när jag behöver helt enkelt och lyssnar på min kropp. Just nu har jag en liten dip, har den där berömda veckan + att jag håller på att trappa ner på en medicin som jag har för min fibromyalgi.  Det kan göra en lite trött. Har haft medicinen i 12 år så det är klart att det tar lite tid för kroppen att hitta en balans utan den. Men har trappat ner ca 60% nu och det är så skönt. Sen fick jag en släng av barn barnets dagisbaciller, så både Savanna och jag är förkylda. Savanna hade dessutom feber några dagar, men det klarade jag mig tack och lov ifrån.

Men livet känns bra i allmänhet och jag försöker bara njuta och vara positiv. Behöver mycket musik för tillfället och försöker vara ute i friska luften så mycket det bara går. Äter gott, dricker vin och träffar vänner och familj. Försöker inte deppa ihop när det kommer bakslag eller problem. Försöker helt enkelt leva och hitta tillbaka till det som en gång var :)

Hoppas ni alla mår bra och fått njuta något av sommar och semester trots vädret. Jag ska försöka bli lite mer aktiv nu, kanske blir det korta inlägg men hellre det ju :)

Sköt nu om er sålänge, själv ska jag fixa till mig   och åka å spela idag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar