måndag 31 augusti 2015

När man börjat julstäda!

Haha, låter ju helt tokigt det där :) Men det är ju faktiskt bara några månader kvar. Och igår när jag bestämde mig för att städa lite kände jag att det var lika bra att storstäda, d v s i lådor, ovanför skåp, kyl m.m. På så sätt blir det inte så himla stressigt där vid julstöket när sååå himla mycket annat ska hinnas med. Och jag ska försöka undvika stress så mycket det bara går ju :) Och nu kan jag ta det i lugn takt och lite då och då. Dessutom kan Savanna oxå vara delaktig på ett annat sätt än när man har brått :)

Köket är ju det som tar längst tid, så satte igång där igår. Skulle som sagt ändå städa, men det blev en större städning än tänkt :)


Att få rent och i ordning i skåp och lådor är ju bara så skönt. Nästan viktigare för mig med ordning där, stressar mig som attan när det är kaos där. Frank är tvärtom, han "kastar" in saker där det inte syns bara "ytan" är blåst. Idealet hade klart varit ordning på både utsidan och insidan, men om man inte har ordning på insidan får man aldrig ordning på utsidan heller. Särskilt när man har begränsat med plats.

Jag älskar våra kökslådor ovan. Dem rymmer så mycket och det är en fröjd både när man ska ha något, när man har handlat och ska packa upp, och när man ska tömma disken. Så smidigt. När vi valde vårt kök så var jag väldigt noga med att det skulle vara smidigt att jobba i och använda, lådorna var en av dessa lösningarna. Likaså har vi utdragbara hyllor i alla skåp, allt för att belasta min kropp så lite som möjligt. Både vid användning och vid rengöring. Älskar verkligen mitt kök, lika mycket idag som då när vi köpte det!

Så, vad ska ni hitta på idag? Har ni kommit in i vardagen och rutinerna än?

Savanna ska börja på ny dans idag, så vi har det på schemat. Spännande :) Sen blir det väl lite mer städning, så idag blir en ganska lugn dag med andra ord :)

Önskar er iallafall en fortsatt bra dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar