onsdag 19 augusti 2015

När man tar en dag i taget!

Godmiddag alla goa!

Hur har ni det? :)

Jag själv vaknade med värsta dimman och det kändes som när jag varit uppe halva natten och festat. Jättekonstigt! Somnade varken sent igår eller var på fest haha. Kunde knappt öppna ögonen, dem var så tunga och fulla med "grus". Gjorde inget särskilt igår heller, annars kan det bli så om jag varit väldigt aktiv dagen innan. Igår vaknade vi till friska medelhavsvindar, sköna vindar det där som påminner mig om utomlandsvistelse vid stranden. Hade nog blåste rejält under natten oxå för saker låg lite hur som helst i trädgården. Vår hängatvättmojäng hade t o m knäckts och låg på marken.

Igår hade jag läkartid hos en ny läkare så jag mådde inte sådär jättebra. Blir alltid så stressad för det där p g a min historik med läkare. Finns så många oseriösa, otrevliga, nonchalanta läkare där ute och man vet aldrig vad man ska få. Nu visste jag ändå lite för har träffat denna läkare en gång innan. Var hos honom i vintras när jag var så sjuk på ett akutbesök. Tyckte om hans lugn och sätt i allmänhet så bad om honom nu när jag bokade tid. Jag skulle bara förnya lite mediciner så det var inget långt besök, Savanna var dessutom med så då blir det lite hattigt. Men det kändes bra och jag tycker om att han är väldigt tydlig och förklarar bra.

Efter läkarbesöket kändes det som jag blev ungefär 1000kg lättare och jag kunde pusta ut igen...kanske det som gjorde att jag kände mig så imorse. Stressar ju upp mig hela veckan innan jag ska till läkaren.

Efteråt körde vi iaf och hämtade Colin för lite mys å fika på Mobilia. Väntade bl a på ett paket från posten med vitaminer och hoppades att det skulle komma.


Vi gick och åt på den mexikanska restaurangen dem har där, skönt med ett alternativ till Mac Donalds :) Fast Savanna ville tvunget ha MC igår, så vi köpte det till henne först. Under tiden ringer Frank och vill ha hjälp med ett bord som han skulle hämta, så vi åt sen stack killarna och Savanna och jag fick handla det sista själv.

Blev en ganska kort Mobiliavisit denna gång, och det där paketet dök aldrig upp :( 
(Fick precis sms nu att det har kommit)
Det kändes lite viktigt p g a den ena vitaminer jag behövde, så fick gå å köpa istället. Behövde verkligen den :)

Ja, sen hem. Hjälpa Frank med bordet som ska bli vårt matrumsbord. Lite kvällsmat och så var gårdagen slut. Tror förresten jag kommit på varför jag är så vansinnigt trött, mer om detta i ett annat inlägg. :)

Nu ska vi käka lite sen får vi se vad dagen bjuder på. Hoppas ni har det bra och får en fortsatt fin dag :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar