onsdag 19 augusti 2015

När man tror man vet!

Ni vet den där förlamande tröttheten jag har som jag berättat om. Den kommer ju och går och har varit min följeslagare ända sen jag fick min fibromyalgi.  Och förlamande är verkligen rätt benämning. När den kommer orkar jag typ ingenting, allting blir så vansinnigt tungt och jag kan inte ens tvinga mig till att göra vissa saker. Det blir som en förlamning av både kropp och huvud, otroligt frustrerande.

Men så har jag ju oxå berättat hur bra jag mått sen jag började ta tillskott för sköldkörteln. Förutom då de jag tar i vanliga fall som MSM, D-vit, C-vit m.m. Och så har jag även tagit Omega 3 till och från. Men för ca 2v sedan då var det som att klubba mig och den där tröttheten sköljde över mig igen. :( Min blomstervecka som kom i samma veva var värre än vanligt och mitt inre var i kaos. Jag fattade ingenting. Hade ju inte gjort något ovanligt och inget negativt hade hänt som skulle få mig ur sådan balans.

Men så var min syster här förra helgen och vi pratade om det och då kom vi nog fram till orsaken till detta. Min syster studerar ju till dietist (tror jag det heter) och hon har bra koll på det där med kroppen/hjärnan, vitaminer och tillskott vi behöver m.m. Och för ca 2v sen tog min Omega 3 slut och jag köpte ingen ny direkt så varit utan detta ett tag. Och såklart så måste det vara orsaken till min trötthetsdimma. Allting stämmer ihop med tider och när jag tagit och inte tagit, så det måste helt enkelt vara orsaken. Omega 3 är ju direktkopplat till hjärnans funktion oxå så är helt övertygad om sambandet.

Omega 3 är jätteviktigt för oss så här kommer en jättebralänk där ni kan läsa mer om det. När ni läst kommer ni förstå att alla egentligen skulle behöva ta Omega 3 dagligen oavsett om man har krämpor eller ej. :)

http://www.kostdoktorn.se/omega-3


Det finns en hel uppsjö av olika märken med Omega 3, men de på bild brukar iallafall jag varva mellan. Jag är lite begränsad eftersom jag inte sväljer tabletter och måste hitta flytande, vanligast är ju annars kapslar. Men som sagt, det finns säkert både bättre och sämre sorter än dessa. Man får höra sig för lite eller helt enkelt prova sig fram. :)

Nu har jag iallafall satt igång med Omega 3 igen och hoppas tröttheten och dimman vänder snart. :)

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar