fredag 28 augusti 2015

När vardagen pockar på!

Hej alla! :)

Hur mår ni?

Här försöker vi långsamt få vardagen att fungera och få lite rutin på vardagen. Känns lite extra tungt detta året av någon anledning. Savanna vill inte gå på dagis, tider till tandläkare, ögondoktorn m.m. börjar trilla in. Det är inte lika varmt på trappan när jag tar mitt morgonkaffe, löven börjar falla....ja, allmänt känns det lite tyngre. Jag märker oxå hur vardagen stressar mig, känner mig inte lika avslappnad inombords. Jag fungerar ju allra bäst utan stress och när jag får ta saker i min egen takt. Och visst, så är inte livet alltid. Men jag måste verkligen försöka skapa det själv för att inte kollapsa. Inte alltid så lätt det där.

Försöker iallafall tänka att det är nog bara starten som är lite jobbig och tung, snart rullar allt på och man kan hitta ett lugn i det oxå. :)

Annars mår vi ganska bra, lite småförkylt bara. Och den där förlamande tröttheten känns lite mer avlägsen. Håller tummarna nu att den håller sig på avstånd.

Jag vill förresten visa er ett jättefint skåp jag bytt till mig via fb :)


Ser kanske inte mycket ut just nu, men tanken är ju att det ska bli vitt :) Egentligen skulle jag vilja ha glas i dörrarna oxå, men i första skedet vitt så får vi se sen.

Första omgången är målad. Jag målar med kalkfärg som blir så fint, men det ser inte så snyggt ut nu precis :)
Tanken är att då hela ska bli vitt och sen när det är färdigt slipar man detaljer och hörnor för att få den där gamla känslan av antikt. Blir lite mer levande tycker jag. 

Idag blir det spelning så håller på att fixa till mig nu. Vädret är underbart idag så det gör en i gott mod. :)
Vad ska ni hitta på i helgen då?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar