torsdag 3 september 2015

När något betyder så mycket!

Ja, visst har vi alla saker som är väldigt värdefulla för oss! Inte värdefulla då mätt i kr, utan ett sentimentalt värde. Saker som gör oss varma inombord bara genom att titta på dem. Som påminner oss om så mycket fint. Som hjälper oss att hålla minnena mer levande. Som ger oss ett inre lugn. Precis så är det för mig gällande denna trapp-pall.


Den är ett minne som går långt tillbaka, ja ända sen jag bara vara en liten knatte. Den fanns hos min mormor och jag älskade att sitta på den, så det blev min sittplats vid alla måltider och mysiga fikor. Sen när Colin och Kevin kom till världen så fick dem sitta på den. Och nu finns den här så Savanna kan använda den :)

Jag hade väl egentligen inte någon riktig plan för den när jag tog hem den, ville nog bara ha med hem så mycket av mormor jag kunde och minnena från min tid med henne. Men för någon vecka sen bestämde jag mig för vad jag ville göra. :)

Och så här blev den :)

Är väldigt nöjd och nu står den i köket och ger värme från en av de finaste i mitt liv. 

Det är ju egentligen bara materiella ting, men de ger mig sådant lugn. Som om mormor var här hos mig. Säkert en del av sorgeprocessen och det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på henne. Men jag vill ha det så, jag vill tänka på henne. För även om jag sörjer hennes bortgång så ger det mig så mycket fint att tänka på henne, känner bara en otrolig värme, kärlek och tacksamhet. Saknar henne något otroligt!

Det var inte alls svårt att göra ifall ni har en i gömmorna ni vill göra om. Först köpte jag vanliga bordsunderlägg i plast och kopparspray. Underlägen köpte jag på Ikea och sprayen på Biltema, handlar alltid spray därifrån.
Det gamla gummit från sitsen och trappstegen använde jag sen som mall.
Rengjorde.
Tejpade tassarna nertill och sen sprayade jag.
Till sist limmade jag på de nya underläggen med epoxylim (tror det hette så)
Klart :)
Man kan spraylacka efteråt och om man vill.

Ha en fortsatt fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar