torsdag 19 november 2015

När det är vansinnigt hektiskt!

Hej alla goa!

Nu kände jag bara att jag måste skriva en rad. Savanna och jag ligger i sängen och myser och vaknar till i lugn och ro, hon med äpplejuice och jag med kaffe. Så har en stund ledig och ville passa på. 

Det har varit helt otroligt hektiskt denna sista månad. Bestämde mig i sista minuten för att stå på julmarknad med mina alster 28 och 29 november, så jag har haft vansinnigt mycket att stå i. Och det är inte slut än! All ledig tid har spenderats med att sy, sy, sy!!! Jag har varit tvungen om jag ska hinna. En elefant tar 8tim att göra så ni kan själv förstå hur mycket tid jag måste lägga för att få ihop lite att ha med mig på 1 månad. Och jag ska ju inte bara ha elefanter med mig. Fjärrkontrollugglor, lapptäcken, julstrumpor och julkransar. Skulle haft en adventskalender med 24 små strumpor oxå var det tänkt, men det tog alldeles för lång tid och priset hade blivit för högt :( Många förstår tyvärr inte vilket arbetet det ligger bakom allt hantverk. Oftast får man inte betalt för sitt arbete alls, det får bli för materialet.

Här börjar kartongerna staplas.
Och här trängs elefanter, ugglor, täcken och julstrumpor.

Men det här gör jag inte om *puha* Alltså denna stress knäcker mig, fixar inte det. För det är det som har varit det allra värsta, att hela tiden känna den där inre stressen. För den förföljer en ju, även om du handlar, duschar eller äter. Har inte kunnat stänga av :( 

Nästa vecka kör jag kransar och nerpackning av påsar och annat jag behöver ha med mig. Ska bli jättekul, men sååååå skönt när det är över. Kommer väl sova hela julen haha.

Så 1.5 v kvar sen hoppas jag kunna vara lite mer närvarande och avslappnad. :)

Hoppas ni har det bra trots stormar, regn, kallt och grått. Tänd upp hemma så ni har ljust, det behövs i denna årstid. Och ät extra d vitaminer, jätteviktigt! 
Sköt om er så ses vi snart, återkommer med mer info om julmarknad en. 

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar