måndag 23 november 2015

När man får leva ut sin konstnärliga ådra!

Hej :)

Ikväll var det ju pepparkaksbak på dagis och det var riktigt kul. Vi var ju rookies men de föräldrar som hängt med några år gick verkligen all in! Jättekul att se allas idéer och skaparlust :) 

Savanna hade ju beställt Frosttema, och det innefattar ju rätt mycket. Letade och letade och fundera en hel massa. Det var viktigt för mig att hon skulle kunna äta allt på kakan så ville göra pynt själv med hjälp av glasyr och andra ätbara tillbehör. Det slutade iaf med att jag bestämde mig för en snöstjärna/flinga. Jag har som sagt inte varit med förr så visste inte riktigt vad som skulle finnas på plats och hur lång tid vi skulle få på oss. Så valde något som kändes överkomligt och kunde varieras oavsett material att jobba med :)

Skapandet igång!

Vi fick glögg och pepparkakor, även glutenfritt till mig :) Och självfallet glutenfri pepparkaksdeg till Savannas kaka.

Frank var oxå med och han fick göra Olof helt själv, så himla kul. Vi gör ju typ aldrig något själva tillsammans nuförtiden, så de stunder vi får är jätteviktiga. Och att glasera Olof var det första han har glaserat i hela sitt liv, så tyckte han gjorde ett strålande jobb :) Väldigt pillrigt för honom och de hade dessutom ingen svart glasyr, men han fick ihop det bra ändå. Riktigt bra jobbat :)


Kolla så fin! :)

Stjärnan blev så här:

In the makin! 
Tadaa, slutresultatet med Olof på kanten och namnet ovan.
Närbild.

Sen ska dem slås in i cellofan och hängas upp med fint snöre :) Jättetrevligt för barnen.

Det tog oss ändå några timmar, först kavla och skära ut, sen grädda och svalna och sist då pynta. När vi kom hem hade ungdomarna fixat mat och jag var egentligen vrålhungrig. Men mådde så illa av smärtan i min kropp så kunde ändå inte äta så mycket, jäklar skitvärk :(

Efter maten var jag tvungen att bara lägga mig i soffan och vila min kropp, så det har inte blivit så mycket med kransarna idag. Men tänkte sätta igång med pyntning imorgon så får vi se om jag hinner göra fler sen.

Ikväll satte jag mig istället och skrev ner allt jag har kvar att fixa, allt som jag behöver med mig och som ska packas och allt jag saknar och behöver köpa.

Känns som jag har ganska bra koll på läget, men än är det inte slut :) mycket kan fortfarande ändras.

Nu är det iaf dax för sängen, ska bli så skönt.
Hoppas ni haft en bra dag.
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar