torsdag 3 december 2015

När det har varit marknad!

Hej alla :)

Hur mår ni?

Här är det sådär, känner mig inte kry :( Tror den sista månadens stress tagit hårt på mig. Stod ju på julmarknaden på Sularpsfarmen förra helgen. Vi hade tyvärr väldigt tråkigt väder med mycket regn :( det blev så fruktansvärt lerigt på sina ställen och en dam t o m halkade och fick åka ambulans därifrån. Väldigt tråkigt :( 

Marknaden i sig var ju jättemysigt och visst är det något visst med julmarknad utomhus. Men det var kallt att stå så många timmar, vilket jag visserligen räknade med. Hade tagit på mig hur mycket som helst och bunkrat upp med extrakläder. Men regnet förstörde mycket tyvärr. 

Så det var inte jättemycket folk där, vilket är helt förståeligt. Så vi som stod fick roa oss bäst vi kunde. Stod mellan två jättegoa tjejer och hade ju min bästa väninna som hjälpte mig dag 1, så upplevelsen var ändå mysig trots allt. Dag 2 fick Frank och E köra dit först, jag var jätteyr, orolig i magen och allmänt kass. Jag körde dit lite senare. 

Eftersom försäljningen blev sådär så blev jag sugen på fler marknader och jag lyckades få en sista minuten plats på Björnstorps slotts julmarknad till helgen :) Så veckan har gått åt till förberedelser inför denna. Hann inte göra magnesiumsprayen till Sularpsfarmen, likaså hade jag missat en del reklammaterial. Sen ville jag göra några kransar till, sålde ju en del i helgen. Så även denna vecka har sprungit förbi. Jobbar sakta nu oxå känner jag, är väldigt trött och känner som sagt mig inte riktigt ok. Men ser fram emot helgen. Ska stå inne denna gång vilket känns skönt. Visserligen ett stall så fortfarande kallt, men iaf inget regn och ingen blåst :)

1a december har ju oxå infallit under veckan. Så medan Savanna var på dagis fixade jag ihop årets julkalender till henne.
 
Tadaa! 

Gjorde det ganska enkelt för mig i år :) Olika varianter på chokladägg, siffror och snören för upphängning. Savanna var iaf jättenöjd.

Idag börjar jag packa inför julmarknaden. Dem eldade ju en del i tunnor i helgen så kände att jag ville vädra mina tygsaker fallifall. Att ligga nertryckt i lådor är dessutom ingen höjdare tycker jag. Kransarna fick klart oxå komma upp, de ska definitivt inte ligga i lådor mer än nödvändigt. Ska organisera det lite bättre oxå :) blev lite hipp som happ när vi skyndade oss att packa ihop i söndags.

Så även denna dag är fullbokad :) 
Hoppas ni har det bra, ses snart. Och välkomna till Björnstorps slotts julmarknad :)

Tjingeling

3 kommentarer: