söndag 13 december 2015

När det redan är tredje advent!

Hej :)

Hoppas allt är bra med er!

Så blev också min andra marknad avklarad, denna gång på Björnstorps slott! En jättefin, mysig och riktigt julig marknad. Jag stod i stallet och det var ju som en bastu jämfört med Sularpsfarmen där vi stod utomhus helgen innan haha. Hade klätt mig ordentligt men blev t o m varm så jag fick knäppa upp jackan emellanåt. Detta är ju en etablerad välbesökt julmarknad så det var massor med besökare, kul! :) Får se om jag kommer tillbaka nästa år :) Och stort tack till min kära svärdotter som hjälpte mig hela helgen.

Jag känner mig ganska mör efter alla julmarknadsförberedelser och 2 julmarknad,  det har såklart varit jättekul men är jättetrött nu. Ska jag stå fler gånger måste jag bestämma mig i god tid så jag hinner sy och förbereda långt innan, inte stressa och ha 1 månad på mig. Det var alldeles för tufft. Bara att jag fixade det trots en bråkig kropp är jag förvånad över! Och allt gjorde jag själv trots utlovad hjälp från början, otroligt!

Nåja, nu har jag några beställningar kvar sen är det tänkt att vi och ska fira lite jul :)

Savann har varit lucia på dagis :) Fick inte ta några foton där så det blev ett från innan vi åkte dit. Hon fick välja precis vad hon ville vara och ville absolut vara lucia med krona :) lilla sessan! Jättegulligt lussetåg var det och en kille var utklädd till lussebulle och gjorde verkligen tåget komplett, så söt! :) Sen hade dagis dukat upp frukost med lite allt möjligt gott, jättemysigt!
Det enda negativa med lucia är att det ska vara så himla tidigt :( horribel tid ju. Detta var dessutom på en dag då Savanna inte skulle gå på dagis, d v s en sovmorgon morgon. Så vi åkte dit i ottan och sen hem igen, och då var Savanna så trött så hon somnade i soffan haha.

P g a att jag koncentrerat mig fullt ut på julmarknaderna blev det såklart förseningar här hemma med pynt och städning. Ljusstakarna kom upp först till 2a advent och städningen håller jag fortfarande på med rum för rum. Så sakta men säkert växer julen fram här hemma nu, lite mer varje dag :)
 
En ny sorts krans som jag gjort i år av jute. Hade även med mig i Björnstorp. Tycker dem är så fina, både pyntade och opyntade. Ska göra lite andra färger oxå nästa år tänkte jag. Luktar juligt oxå :)
Det här söta setet fick följa med hem från Björnstorp, otroligt vilka detaljer. Det var tjejen bredvid mig som satt och virkade sånt här, jättefint!
Så, lite pynt har kommit upp och mer kommer efter hand :) Älskar julen.

Igår skulle egentligen sambon och jag haft datenight, men det blev inte så. Vi är båda trötta och det skulle bli lite stressigt med tiden för barnvakten jobbade sent. Men vi skjuter på det bara och tar en mer passande dag, lite mat och bio och mys kan vi behöva. Var nog en 5 år sen sist :)

Och idag ska hela familjen ses för lite äventyr och mys, så ska fixa till mig nu.

Önskar er alla en fin 3e advent, ses snart igen!

Kram

3 kommentarer: