tisdag 26 januari 2016

När det är tid igen!

Ja, då var det dax igen. Savanna är dålig igen :( Varför ska det bli så intensivt? Det kan ju dela upp sig över året lite. Nu har sjukdomarna gått runt här sen i julas, ganska tröttsamt. Vardagen blir helt konstig och alla rutiner ruckas. Precis när ena sjukdomen försvinner och man börjar få tillbaka lite rutiner så är det dax igen. Ganska jobbigt, blir som en orosboll i magen liksom. Och när Savanna är dålig så kan jag inte fokusera på annat, går och oroar mig för henne hela tiden. Var likadant med mina 2 killar när dem var små. Även om hon sover så kollar jag hela tiden, andning, temp m.m. Och så typiskt för henne för nu har hon en period där hon vill gå till dagis och tycker det är kul. Ett tag ville hon ju inte alls, ville bara vara med mamma. Så nu hann hon gå i fredags bara och blev antagligen smittad då. :(

Så gårdagen bestod mest av mys i sängen till Netflix och egna filmer. Savanna har nyligen upptäckt roboten Wall-E så den tittar vi på en gång om dagen för tillfället :) Sen blev det en hel massa Barbapapa avsnitt, Lilo & Stitch filmen och en massa andra. När Savanna sen slocknade av febern började jag kolla på en ny serie, Pretty little liers som verkar bra och spännande. I fredags såg jag ju sista avsnittet av Orange is The new black *buhu* Hoppas det kommer en säsong till snart, älskar den serien! Sen blev det Donken till mat, allt för att Savanna ska få i sig lite mat. Så var den dagen till ända.

Vi hann iallafall med en bra helg med mycket mys på lördagen och 50 års kalas på söndagen. :)

En kompis till mig fyllde 50 och det var ordnat en överraskningsfest för honom :)

En jättetrevlig fest och hela familjen var där. Jättekul att träffa M som jag inte har träffat på väldigt länge. Och även hans fina familj. Ja även släkten som man träffat lite då på födelsedagar, bröllop, dop m.m. M och jag träffades 95 el 96 (tror jag det var), jag jobbade på bilskola och han kom in och skulle ta kort. Sen har vi umgåtts mer eller mindre hela tiden så vi har några år på nacken :) kul!

Savanna vaknade med feber idag igen men med lite Alvedon har hon kunnat vara uppe lite och kunnat äta. Men nu började hon tackla av lite så vi har placerat oss i sängen igen. Netflix och tv i sovrummet är guld värt vid såna här tillfällen. Det och böcker är riktigt sjukstugemys.

Hoppas ni har det bra och har sluppit både förkylningar och influensor!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar