måndag 4 januari 2016

När det var julafton!

Ja, vår julafton var som alla andra julaftnar. Full rulle och hektisk, från morgon till kväll :) Alla barnen sov här dessutom från lille julafton så det var många som skulle göra sig iordning ocg fixa de sista julklapparna. Alla är egentligen spända inför julafton, även de stora. De märks ju klart mest på de små som är så uppspelta, men även vi andra ser fram emot God mat, tid med familjen och kanske en liten julklapp. Och framförallt att få se glädjen hos de mindre, finns inget som slår det :)

En julefin Gucci!
Vår julgran. Lite mindre än vanligt men ändå perfekt för oss.
Förväntansfulla uppklädda godingar.
Och så kom då äntligen tomten.
Savanna tog första parkett :)
Plutt var först rädd för tomten så han höll sig i bakgrunden först...
...men upptäckte ganska snabbt att den där tomten verkar ju riktigt bra! :)
Ja, och sen lämnade inte barnen tomtens sida merän när dem skulle lägga bort sina julklappar!
Eftersom tomten har massor av barn att hälsa på och en tomter att fira jul med, så delade vi ut de sista julklapparna själva.
Emma :)
Så här toppen är det med jul!
Och så var det äntligen tid att börja öppna klapparna!
Förr gjorde vi alltid så att alla fick öppna en i taget. Detta för att undvika att barnen bara slet upp allt och inte ens såg vem dem hade fått klapp ifrån. Så på detta sätt fick alla läst vad som stod på etiketten och visa vad dem fått, hur skulle dem annars veta vem dem skulle tacka? Att tacka är jätteviktigt tycker jag! Det har iallafall alltid fungerat jättebra och jag tycker personligen det är jättekul att se vad alla fått oxå. Men nu när de små får så många och lillen dessutom är så liten så fick alla öppna direkt och samtidigt. Blir ju ändå så att de större måste hjälpa de små, så vi öppnade sist ändå. :)

Det var en jättemysig julafton som det brukar och alla var ganska slut efter julklappar och mat. Jag blev dessutom magsjuk på kvällen så det var ju lite tråkigt. Höll i sig i 3 dagar dessutom :( Ingen annan blev dålig så det kan inte ha varit maten, bara min bråkiga mage antagligen :( När sen magsjukan var slut fick jag vansinnig tandvärk i flera dagar, så det har varit lite kämpigt.

Men nu är iaf denna jul över :) Hur var er jul? Firade ni hemma? Hur firar ni?

Några av mina julklappar.
En rosa skruvdragare från Makita som jag önskade mig från sambon :)
En rosefärgad klocka från Emma :)
Ett jättefint halsband från mina älskade söner.

Ha en fortsatt bra tisdag!
Kram

1 kommentar:

  1. jag fick fira julen själv deta året och ny året oxå

    SvaraRadera