fredag 8 januari 2016

När man har lök under sängen och under fötterna!

Hej!

Snart tid att släcka mobilen och få lite sömn. Väntar mest på att magnesiumsprayen ska gå in i huden, sen ska jag nanna :)

I förrgår var det tid för spelning i Tomelilla. När vi är på väg dit var det ingen snö alls förrän vi kom till Skurup och sen resten av vägen. Sen snöade det där precis hela kvällen så när det var tid att packa ihop skönk man en bra bit ner. Mina stövlar var rent för korta så Stefan som hjälper oss fick gå först och göra spår :)

Men så fint :) Önska Savanna kunde varit med och sett det, hon hade blivit överlycklig :) Ja, Gucci med för den delen, han älskar att rulla sig i snön och äta den. :)

Vägen hem sen var lite kämpig, det snöade hela tiden fram till Skurup igen. På sina ställen så mycket att man blir helt hypnotiserad av snön i framrusande,  väldigt obehagligt!

Men spelningen gick bra och var trevlig :) 


Onsdagen sen var lite kämpig. Kom ju i säng vid 5 på morgonen och sen upp igen 10. Så hela dagen spenderade i myskläder och så lite aktivitet som möjligt. Och idag har varit ungefär likadan. Savanna är förkyld och småfebrig och jag har varit lite småförkyld ett tag, men idag bröt det ut. Så vi har gått i pyjamas hela dagen och legat mycket i sängen och kollat barnfilmer. Vissa dagar får bli så bara, även om jag kan få lite ångest över att jag inte gjort något vettigt. :( Men vila behövs oxå och återhämtning så försöker intala mig det så jag ska slippa dåligt samvete ;)

Nu har jag iaf laddat fotsulorna med lök, det ska vara väldigt effektivt för att rensa ut bakterier och få bort infektion. Likaså har jag ställt en skål under sängen med en halv lök och kokande vatten på. Ska bli mycket spännande med resultatet.
Fäst med plastfolie och så har jag strumpor på :) Återkommer med resultat! :)

Nu önskar jag er en god natts sömn och på återseende snart!

Natti å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar