lördag 30 januari 2016

När ni ska få lite 'bakläxa' av mig! ;)


Jag har länge velat ha ett stort matrumsbord i storarummet. Vi börjar ju bli många i familjen så när alla skulle samlas så räckte inte köksbordet till längre. Och likaså vid födelsedagar och jular m.m. så blev det alldeles för trångt. Sen tycker jag det är trevligare om man har gäster och man slipper sitta och titta på disken haha 

Så i höstas fick jag ett stort vitt bord till-skänkt mig, egentligen ett konferensbord. Men jag fixade och trixade med det och fick till ett riktigt snyggt matrumsbord :) Inga stolar dock så dem fick jag köpa separat, så jag valde några som jag tittat på länge.

Svarta i industristil.
Älskar dem!


                                                    

I ärlighetens namn hade jag ingen aning om de var bekväma att sitta på när jag köpte dem haha gick rent på utseendet. Men tycker dem är sköna och med en fårskinnsfäll blir de helt perfekta :)

Köksmöblerna har ju några år på nacken nu men det var likadant då, gick mest på utseendet haha. Fast då provsatt vi faktiskt och vi godkände även sittkvaliteten. Men sitter man väldigt länge blir det lite hårt men det har vi löst lätt med dynor :)





Nu har dem som sagt några år på nacken och de börjar bli lite slitna, så det är snart dax att köpa nya. Så jag har börjat kolla runt lite och har hittat några favoriter hos stolar.nu :)





Här fanns även mina fina storarumsstolar, och de med träsits har jag inte sett innan. Så snygga! De flesta finns ju i en massa olika färger att välja mellan också.

Ett annan stol som vi aldrig har prioriterat här hemma, men som är superviktig, är ju kontorsstolen. Alltså den stolen jag har när jag sitter och syr är verkligen katastrofal! Klädseln är av på flera ställen och stoppningen tittar fram här och var. På sina ställen har t o m stoppningen trillat av helt haha När man sitter och jobbar i många timmar oavsett om det är vid datorn, man sitter och målar eller syr, så är det så himla viktigt att man sitter bra. Förstår inte varför jag inte prioriterat det. Iallafall inte till mig själv, ordnade faktiskt en fin och skön till Frank för året. Så nu passade jag på att kolla ut en snygg kontorsstol till mig också också :)




Jag tycker personligen att det är viktigt att välja stolar som inte bara är sköna utan också snygga att titta på. Man måste ju ha dem så då vill man ju att de ska vara behagliga för ögat och smälta in med resten av inredningen. Tror många glömmer bort stolarna lite och lägger inte alls lika stor fokus på dem som de gör på att välja soffan. Det är nog lite mer "nödvändigt ont" känslan för många tyvärr :( Och det är så synd för sååå många snygga stolar det finns, supersnygga designer i massor av fina färger.

Så antingen kan man piffa till ett rum rejält med en färgglad stol, eller så gör man som mig, köper en basic svart och piffar till med en fäll eller dyna :)

Så hem och inventera bland era stolar nu, tänk på att er ända (och resten av kroppen) förtjänar det allra bästa ;)

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar