torsdag 4 februari 2016

När det rosslar och rinner!

Godmorgon!
(eller godmiddag blir det nog när inlägget väl är färdigt :) )

Hur mår ni där ute?

Idag är ledigdag från dagis och vi ligger och myser i sängen, jag med kaffe och Savanna med juice. Vi har bullat upp med massa kuddar och radion spelar musik i bakgrunden. Förkylningen vill inte ge med sig och på golvet ligger redan en jättehög med snytpapper :( Känner mig inte febrig just i denna stund men hade feber när jag la mig igår. Och halsen är hes och rosslig. Som om inte detta var nog fick jag en överraskning i morse...blomsterveckan! Yohoo! NOT! :(

Gårdagen bestod mest av vila och lugna aktiviteter. När jag lämnat Savanna på dagis åkte jag hem, åt lite, in med en maskin tvätt och sen rätt i säng. Låg och småslumrade och kollade på Pretty Little Liers på Netflix. Och där låg jag tills det var tid att hämta Savanna igen. När vi sen var hemma igen var det tid för lite mellan,  mer tvätt och så hjälpte Savanna mig att vika den där jättehögen med rentvätt i soffan. Så skönt att Savanna kan vara delaktig i mycket mer nu, dessutom så vill hon själv så det gäller att passa på :) om några år tycker hon nog inte det är lika kul haha.

Vi har samlat på toarullar den sista tiden, och i den snyttakten jag har så har det blivit en hel del :) Så igår pysslade vi lite med dem.

Här skulle egentligen vara en fjärilmålad toarulle men Savanna ville absolut ha en Minion med fjärilvingar, så så fick det bli haha
Får se om det blir fler toarullealster idag eller om vi hittar på något annat. Men pyssel blir det nog, nog den ansträngning jag klarar av :)

Efter pyssel var det tid för mat sen gick jag upp och la mig igen. Och där låg jag tills det var tid att sova för kvällen, så ner för kvällsrutinerna och sen i säng igen. Blir nog något liknande idag misstänker jag. Har iallafall varit duktig med tvätten och har inte mycket kvar nu, så det känns skönt. Men känner mig lite stressad för helgens spelningar, kommer jag att fixa det? :(

Ni får alla ha en fortsatt fin dag! Ses snart.

Tjingeling

1 kommentar: