onsdag 17 februari 2016

När fötterna behöver lite kärlek!

Det är så lätt att glömma bort våra fötter, och dem är ofta sist till att få lite kärlek och vård. Dem syns ju inte så man kör i dem i ett par strumpor och så tänker man liksom inte på  dem mer. Särskilt vintertid! För tänk så mycket våra fötter faktiskt får "gå igenom" hehe. Tänk bara att dem bär på hela vår kroppsvikt! Ganska fantastiskt eller hur!



Och egentligen kräver dem inte så mycket alls för att må bra. Passa på att fila dem när du badar eller duschar, och smörj dem efteråt. Två små saker som är guld för dina fossingar.

Sen kommer vi till skorna! Vilka skor du använder är jätteviktigt för dina fötters välmående. Ja, faktiskt för rygg, ben, höfter och resten av din kropp oxå! När man är ung struntar man oftast i sånt, det viktigaste är att det är snyggt. Jag var precis likadan! Men på äldre dar värdesätter jag och min kropp bekvämlighet mycket mer. Och idag är ju också utbudet helt annat, det finns många både bra och snygga skor. :)

Näthandlare som jag är ;) hittar jag eller får tips ofta om många nya bra nätbutiker att handla i. 
Och skor är ju en av mina svagheter som ni redan vet haha Så här har ni ett tips, Eshoes.se som säljer massor av fotriktiga skor. Dem har massvis av välkända märken att välja mellan.

Vi börjar med de fotriktiga Birkenstock, väldigt bra och fotriktiga. Och framförallt välkänt märke som funnits länge, så här kan man känna sig trygg! Dessutom snygga! Jag använder alltid inneskor så här har ni både varmare och svalare alternativ.




Vissa av dem funkar ju även ute under sommaren.

Ett annat märke som oxå gör väldigt bra skor och som har blivit väldigt populära på senare år är UGG.


Sen har vi Sorel som har fantastiska vinterskor  jag älskar Sorel. Både till barn och vuxna.


Minnetonka har supersköna och supersnygga mockasiner!


Och Hunter!!! Världens bästa och snyggaste gummistövlar.



Och sist Converse. De lila där vill jag såååå gärna ha!!! 



Självfallet finns där massor av andra toppenmärken och snygga skor, detta är ju bara ett axplock och några av mina favoriter. :) Så in och frossa nu och hitta dina favoriter. Fortfarande mycket rea kvar oxå, och då är det ju absolut bäst att shoppa ;)

Ha en fortsatt fin dag.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar