lördag 27 februari 2016

När helgen blev avbokad!

Hej!

Inte lika soligt idag :( bara grått och blött! Blä! Ja, man får ju vara glad för de soliga dagar vi får nu in i mellan. Solen behöver ju och vila sig ;)

Gårdagen gick iallafall till ett besök på Vellingeblomman och deras påskutställning. Påsken är verkligen ett trevligt avbrott i allt det gråa utomhus, det formligen exploderar av färg och man kan inte bli något annat än på gott humör. Färg och musik ger iallafall mig ofta lite lättare sinne. 

Prinsessan på ärten.
Rapunzel i sitt torn.
Hans och Greta tror jag :P

Temat i år var olika sagor, jättetrevligt :)
Letar påskägg till dottern och barnbarnet (som var hemma och var sjuk stackaren). Cars och prinsessor :)
Eva-Lina beställde Vb's goda gulaschsoppa. Savanna åt köttbullsmacka och jag åt en räkmacka :)
Där är mycket roligt för barnen att kolla på Vb, oavsett om dem har utställningar eller ej. Så man kan lätt fördriva några timmar med barnen där. Vi bor så nära oxå så det är helt perfekt :)

Efter Vb skulle vi hämta en liten flicka som heter Safira som Eva-Lina skulle passa över natten här. Under tiden hon hämtade henne så körde Savanna och jag och handlade lite mat, sååå tråkigt men det var eko i våra skåp där hemma. Passade på att träffa Colin en sväng oxå. Så innan vi var hemma hann kl bli runt 20, och så var liksom den dagen slut. 

Och nu är det lördag och vi laddar för mellokväll. Snart ska vi köra Safira hem och tanken var att lille plutt och Emma skulle komma idag och sova över. Men nu är han sjuk så det blir tyvärr inget med det. Likaså skulle jag träffa min väninna imorgon för lite "egentid" men det blev inte heller av. Så jag gick från fullbokad helg till avbokad helg typ haha.

Hur mår ni då? 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar