måndag 1 februari 2016

När helgen har varit!

Hej! :)

Så har ännu en helg passerat.

Har ni haft en bra helg?

Min försvann i ett nafs. Spelade både fredag och lördag och så var liksom helgen slut. När jag spelar så hinner jag inget annat. Måste se till först och främst att jag får tillräckligt med sömn bara för att orka. Sen ska allt praktiskt skötas med ev barnvakt, hämta lämna, se till så det finns mat och allt som behövs. Jag ska själv äta och ibland fixa mat att ta med mig, duscha, fixa spelepackning med kläder, smink, ev instrument och textpärmar. Och framförallt hinna umgås med min dotter. Så det blir intensivt när vi spelar så på raken. 


Nu förtiden spelar vi oftast inte så långt bort längre, vilket är väldigt skönt. Förr kunde man ju lägga 4 timmar bara på resan. Så det underlättar verkligen när man spelar dagarna efter varandra.

På söndagen tog vi en tripp till Vellingeblomman, ville ju hinna göra något med Savanna på helgen. Jag var självklart helt färdig så Vellingeblomman var ett bra val, hade inte fixat något som var mer aktivt haha Jag har faktiskt inte mått så bra i helgen heller, känns som att något är på gång. Jag avskyr verkligen denna tid när det lurar sjukor runt varje hörna, och dagis ska vi ju inte ens tala om. 

Igår vaknade jag med halsont och rossel, och det var tjockt som tusan i halsen. Savanna har ju precis haft detsamma så är ju inget oväntat. Ja, vi får se vad som händer. Hoppas bara inget bryter ut innan helgens spelningar.

Har massor att göra men ska nog försöka att bara ta det lugnt idag, måste nog det känner jag. Kunde inte somna igår heller så somnade sent och sov sen oroligt.

Hoppas ni klarat er från alla sjukor.
Ta hand om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar