tisdag 23 februari 2016

När mammor också kan klanta till det!

Godmiddag!

Hur mår ni? :)

Har ni märkt, våren kommer mer och mer nu! :) Äntligen! Orkar inte med grått, trist och kallt mer. Behöver sol!!!

Hur var er helg? Vad hittade ni på?

Vår helg var ganska lugn. Lördagen var ju tråkig för det var grått och regnigt, så Savanna och jag fick sysselsätta oss inomhus. Frank stack iväg på spelning så Savanna och jag hade tjejkväll :) Vi köpte pizza, sen kollade vi Mello och åt lördagsgodis. :) Helt ok sysselsättning en lördagkväll tycker jag :P

Mmmm, glutenfri pizza Verde med pesto, kronärtskockor och svarta oliver!

Såg ni Mello? Vad tyckte ni? 
Jag tyckte varken denna lördag eller förra var nån höjdare faktiskt. Kände att jag tappade intresset ju fler låtar som spelades. Var väl nån trallvänlig men ingen sådär wow. 3 deltävlingar förbi så sista omgången på lördag, kanske har dem sparat det bästa till sist :)

Söndagen kom med lite sol men det var sviiinkallt! Vi åkte till en ny lekplats här i Tygelsjö, försökte hålla oss varma med följa John och Jake and The pirates men efter en timme var vi stelfrusna. Så vi åkte hem och fikade och sen bakade vi.

Vi bakade kärleksmums och medan kakan var i ugnen gjorde vi glasyren. Sååå längesen jag åt kärleksmums :) Receptet jag använde var ingen höjdare tyckte jag, smaken var ok men fick ha kakan mycket längre i ugnen. Och fick ta väldigt mycket mer florsocker i glasyren, tur jag hade så det räckte.

Så p g a att jag fick ha kakan i ugnen så länge blev det lite småbränt på ytan på vissa ställen. Så när kakan svalnat lite ställer jag mig över vasken för att skrapa bort detta och gissa vad som händer... 
Jag tappade hela kakan i vasken :'( Jädra skit alltså!!! Gick inte att rädda heller, där var maträtter och vatten i hoarna. Kunde ta lite på ytan bara så vi iallafall fick smakat på vår kaka :( Och smör och bakpulvret var slut så kunde inte göra en ny heller. Stackars Savanna!

Så ja, där stod vi med den färdiga glasyren och ingen kaka att hälla den på :( Klantiga mig!!!

På kvällen gjorde vi hemmagjorda paleoburgare med hamburgerbröd gjort på mandelmjöl.

Och till det hade vi sötpotatisfries. Supergott!

I hamburgarensmeten tar man lite vad man tycker, jag hade finhackad lök, finhackad vitlök, ägg, finhackade soltorkade tomater, lite soja, lite stark senap, salt, peppar och hwrbamarekrydda. Dem blev supergoda.

Paleobrödet funkar både som hamburgarbröd, frukostbullar, pitabröd eller tacobröd. Ska lägga ut receptet till er i ett eget inlägg. :)

Sötpotatis skalas och strimlas,  lägg på en plåt, på med kokosolja och salt och sen in i ugnen.

Som dressing hade jag aioli, ska skriva ut det receptet oxå till er. Jättelätt att göra :)

Denna vecka är det ju sportlov så tänkte försöka hitta på lite med Savanna. Skridskor står på dagens schema så ska börja packa och göra oss iordning nu. Vi ska vara utomhus så gäller att klä sig ordentligt :)

Hoppas ni får en fortsatt fin dag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar