onsdag 24 februari 2016

När man e ute på hal is!


Tjingeling!

Allt bra?

Ja, sportlovsvecka som det är så har jag en liten som är hemma från dagis och behöver lite kroppslig aktivitet. Så ut och tanka syre, det behöver min hängiga kropp och hjärna oxå :P

Vi hade bestämt att vi skulle åka och skridsko och vi valde på Emporia denna gång. Savanna var ju väldigt exalterad över att vi skulle åka på Emporias tak!!! Hur häftigt är ju inte det när man är 4 :) 

Goa Eva-Lina mötte upp oss där :) Lille plutt var sjuk annars skulle han oxå kommit :(

Vädret var helt perfekt, solen sken och det var ganska milt i luften. Negativt var väl att det hade regnat innan så det fanns lite vatten på isen. Det gjorde inget för åkandet men är man 4 så älskar man att rulla runt i vatten!
Till sist hade vi avverkat 3 par vantar och overallen var dyngsur så då var det tid att bege sig. Så av med våta kläder och packning i bilen sen iväg till mattorget, var vrålhungrig och hade lovat Savanna sushi efteråt OM hon var snäll och lydig. Det är lite si och så med det nuförtiden nämligen, mycket egna viljan, sätta sig emot, sura, slåss, kasta saker och skrika. Ohhh, dessa skrik... Men tur för mig att hon var i gott mod idag så vi kunde avnjuta sushi :)
Mums!
Min älskade Colin mötte oxå upp oss efter sitt jobb så vi alla kunde äta tillsammans. Mysigt!

Efteråt släppte jag Colin och Ev och Savanna å jag körde hemåt. Och oj som vi gäspade! Vi var helt slut båda två och gäspade ikapp så ögonen rann på oss. Det måste vara alla förkylningarna som har satt sina spår och jag är ganska nere i kängorna för tillfället...jag orkar typ ingenting. Så det tog på våra krafter och det var riktigt skönt att komma hem och slänga sig i soffan.

Men nu är det onsdag och idag är tanken att vi ska hinna (och orka) städa lite. Vi får se hur det blir :)

Ha en fortsatt bra dag nu.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar