torsdag 18 februari 2016

När man fick lite morgonbestyr!

Hej :)

Hur mår ni?

Har ni vitt på marken precis som oss här i södra Skåne? Vaknade och det var helt vitt, dock inte så djupt tack och lov. Tycker vintern har gjort sitt nu! Och bara i tisdags var det ju rena vårvädret och man hoppades att den skulle stanna.

Vår tisdag började som alla andra tisdagar, upp i ottan för dagisförberedelser. Det hade uppenbarligen varit en väldigt kall natt för det var rent frostigt ute, men solen sken iallafall. Några minuter i 9 hoppar vi in i bilen (tar 2 min att komma till dagis) och jag ska starta bilen medan jag skrapar rutorna, men bilen startar inte :( Har aldrig hänt att den inte startar, men den hade stått stilla några dagar + att natten varit jättekall. Ok, det blev till att ändra planen lite och då får vi helt enkelt promenera till dagis då! Ca 4 km är det till dagis och det går väl an sålänge vädret är som denna tisdag. Hade det ösregnat el varit stormigt hade det nog fått vara haha
Så in och klä sig ordentlig, jag då. Savanna var ju redan varmt klädd. Så på med strumpbyxor, termobyxor, extra tröjor m.m. Och så iväg :) Det blev en jätteskön promenad, solen sken ju hela tiden. Väl framme är alla barnen ute och leker, Savanna tycker inte om det haha Hon vill vara inne i värmen och leka och pyssla. Dessutom var hon förkyld och då kan man bli lite frusen av sig. Hon har inget emot att vara ute annars, men just på morgonen vill hon inte :( Och I feel for her, verkligen!

Nåja, väl där så ville hon inte stanna :( Jag försökte på alla sätt hitta på en massa roligt hon kunde göra  men icke, så efter 30 min gav jag upp. Detta är inte första gången det händer och nån gång försökte jag upp till 1tim innan jag gav upp. Många gånger av dem har hon faktiskt blivit sjuk på eftermiddagen sen hemma, så då har hon nog inte mått riktigt bra redan på morgonen. Så tänkte att det nog var likadant denna gång med tanke på förkylningen och var helt beredd på att hon skulle bli sjuk på kvällen. Så det var bara att promenera hem igen, med barn och allt :)

Så, det blev en liten nätt promenad på 8km sådär på morgonkvisten :)

Men det var jätteskönt, men det värkte ordentligt i mina ben sista biten...trots att vi faktiskt gick väldigt lugnt. När vi sen var hemma var jag vrålhungrig, hade ju inte ätit något innan vi stack. Savanna ville ha pannkakor så satte igång med det direkt.


Eftersom vädret var så fint och vi har solen direkt på vår terass bestämde vi oss för att sitta och äta ute i solen. Och det var såååå skönt! Vi satt ute i flera timmar och njöt!


Fantastiskt väder som jag hade hoppats var här för att stanna. Men tyvärr inte :( Men så är det varenda år, det kommer några försmaksdagar av vår innan sen smäller till på riktigt. Hoppas verkligen den kommer snart, behöver vår, sol och värme nu. Lite lättare att hantera vardagen då.

Nu ska vi fortsätta med vår vita torsdag, fast det har redan försvunnit en del ;) 

Önskar er en fortsatt bra dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar