tisdag 9 februari 2016

När Melodifestivalen äntligen är tillbaka!


Ett helt år har vi väntat och nu är den äntligen här igen!!! Jag älskar Melodifestivalen! Precis som så många andra i vårt avlånga rike :) Jag har alltid gjort. Det har varit en tradition i vår familj sedan jag bara var liten knatte, och varje år bänkade vi oss i soffan för att njuta av detta event. Min mamma och pappa var väldigt engagerad och gjorde anteckningar och röstade med egna poäng. Det kunde bli ganska livliga diskussioner, särskilt om "fel låt" vann :) 

Minns särskilt året då Carola vann med Främling, tyckte hon var fantastisk. Alla barn sprang och sjöng på Främling många månader efter :) Likaså när Herreys vann med Mina gyllene skor, då grät jag :) Alla flickor var så förtjusta i Loui, men inte jag...jag tyckte bäst om Per *haha* Roliga minnen!



I lördags så var jag ju sjuk och låg nerbäddad, och jag tänkte inte ens på att det var Melodifestivalen. :( Frank kallade visserligen på mig men jag orkade inte. Men tack och lov för SVT play! Visst, det går repriser oxå. Men då har man ju tider att passa. På Svt play kan du kolla precis när du vill :) Så missade du deltävling 1 så ladda ner appen gratis och kolla precis när du vill :)

Så, såg ni deltävling 1? :) Vad tyckte ni?

Hela evenemanget var ju fint gjort, pampigt och glittrigt precis som vanligt! Och det är ju precis som den ska vara :) Utan glitter och glamour ingen Melodifestival :)
Tyckte inte det fanns någon låt denna omgång som var helt katastrofal :) många trallvänliga glada låtar som jag absolut kan stå ut med att lyssna på på radion.


Tyckte det var väldigt synd att inte Anna Book kunde vara med och tävla med sin låt. Sånt här borde ju inte ens få hända 2 dagar innan tävlingen, borde varit kontrollerat för länge sen. Synd om Anna :( Det var dessutom en riktigt trevlig låt och hennes 30 års jubileum!


Ace Wilder var/är ju tydligen en favorit och gick också direkt till finalen. Hennes låt var ok, gillade refrängen. Älskar Discotoner :) Versen drog dock ner det för mig. Men sååå fräckt uppträde med dansen i kuberna, synd att hon bara körde det i första delen.

En annan jag gillade var Mimmi

Trevlig låt i lite countrystil.

Men min absoluta favorit var...

TADAA...Robin!

Superbra låt, snyggt arr och munspelet...wow, så fräckt! Gillande hans lite raspiga röst oxå, skönt med lite omväxling. Gillade faktiskt hela framträdandet faktiskt, scen, sång, arr...ja, allt. Väldigt snyggt balanserat. En vinnare enligt mig :) Så blev väldigt glad att han också gick direkt till final. Nu får vi se om någon annan kan toppa honom i de kommande deltävlingarna :)

Så nu kan vi bara vänta och längta till lördagens omgång, och under tiden kan man gå in på Melodifestivalens hemsida och läsa om artisterna och se en massa extra klipp. Sånt som vi inte fått se på tv. Ett litet tips bara ;)

Så berätta, vad tyckte ni? Hade ni någon favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar