tisdag 2 februari 2016

När Tisdagen (snörvel) gick i ett!

*Kl ringer kl 7 efter 5 timmars sömn och en mycket orolig natt.
*Upp med en trött Savanna å bär henne ner i soffan så hon kan vakna lugnt i soffan framför barnprogrammet .
*Katterna får mat och igång med kaffet
*Känner mig dålig, febrig, krasslig i halsen och orolig i magen. :(
*Tid att klä savanna, tvätta, borsta hår, äta och borsta tänderna.
*Själv lite vatten i ansiktet, borsta tänderna och byta från pyjamas.
*På med alla vinterkläderna, overall, halsduk, mössa, vantar och stövlar.
*Och jag jacka, tjock halsduk och kängor.
*Åh nej, 5 över 9 redan :(
*Ha med packning med extrakläder
*In i bilen, spänna fast och iväg.
*På med värmen, kallt!
*Kommer fram och dörrkoden strular, kommer inte in förrän efter en stund.
*Av med vinterkläderna igen, overall, jacka, mössa, vantar och stövlar.
*In på avdelning, går ganska snabbt och smidigt denna gång. Känns bra.
*Fortfarande orolig i magen.
*Hem igen och lite mer kaffe sen toabesök som varar en bra stund.
*Måste ha mat i magen och mina vitaminer, mår illa. Försöker äta men känns som det ska komma upp igen, klarade 1/2 macka iaf.
*In med en Ipren,  mår inte bra alls.
*Fler toalettbesök. 
*Våldsam frossa så jag skakar.
*Bestämmer mig för att ta ett varmt bad.
*Efter badet lägger jag mig för att vila lite och då ringer min kära väninna, vi pratar länge.
*Tömmer katternas låda.
*Slänger sopor, hämtar posten, in med en maskin tvätt och tar en Ipren. Fyller på mat till kissarna.
*Tid att hämta Savanna igen, hon är alltid full av lek vid hämtning.
*Tar en stund som vanligt. Overallen är rent nerlerad och blöt, likaså vantar. *Måste tvättas direkt när jag kommer hem.
*Hoppas in i bilen och iväg till affären först, bananerna slut och måste ha nån middag idag. Bestämmer mig för fisksoppa.
*Hemma igen ca 15.
*In med maten i kyl och frys.
*Gucci får mat.
*In med Savanna leriga kläder i tvättmaskinen.
*Fotar Colin post och skickar till honom.
*Måste rensa i Colin rum så Savanna och jag sätter igång med det.
*Lyfter en hel massa färgspannar till Franks hörna. Verktyg likaså och målagrejer.
Bara hans musikgrejer kvar nu *suck*
*I Colin rum stod totalt 4 kontorsstolar sidan om sängen. Efter lite meck får jag fram alla.
*Provar ut en som jag ska ha i syrummet så bär in den.
*Ena ska slängas så ut med den.
*Likaså vår gamla söndriga mikro hade frank ställt där, så den åkte oxå ut.
*Av med alla sängkläder inkl täcken. *Fyller hela tvättstugan med detta.
*Tömde tvättkorgen.
*Bäddade med underlakan.
*Rensade allmänt en stund till innan jag gav upp.
*Satte igång ny maskin med tvätt.
*In och skrubba av kontorsstolen.
*Savanna och jag äter en knäckemacka.
*Ut med den gamla stolen i syrummet och in med den rengjorda.
*Upp i Savannas rum för lite mys och bokläsning.
*Kl 17.30, måste börja med maten.
Sätter igång med soppan,  då kommer Frank hem.
*Dax för en ny Ipren.
*Ut och hänga upp tvätten medan soppan puttrar och in med ny maskin tvätt.
*Dax att äta. Fisksoppa och knäckemacka, Gott!
Nu e jag slut!!!
*Sätter mig och går igenom några räkningar och betalar några.
*Kollar även lite annat gällande viktiga papper.
*Tappar upp badvatten till Savanna.
*Tid för att hänga lite tvätt och sätta igång ny maskin.
*Upp och välja kläder till Savanna för morgondagen och pyjamas till efter badet.
*Savanna badar.
*Jag sitter i soffan för första gången idag och strötittar lite på tv.
*Tvätta Savanna och ta upp henne, bäddar ner henne i soffan.
*Tid för tvättstugan igen!
*Pyjamas på Savanna och kollar att allt e klart för morgondagen.
*Äter en bulle.
*Kör min kvällsrutin med tandborstning och nattatabletter inför läggdax.
Borstar Savannas tänder och hår.
*Katterna får mat.
*En sista sväng i tvättstugan.
*Tar en Ipren.

ÄNTLIGEN SLUT! 

( Konstaterat att jag snytit upp 2 hela toarullar under dagen :P )

Sagomys
Franks kaotiska hörna.
Vissa saker ändras aldrig :(

Nu är det iallafall onsdag och jag mår pest! Har krypit ner under täcket nu och hoppas kunna vila lite innan det är tid att hämta Savanna. Den stora rentvättshögen i soffan får vänta, orkar bara inte! Men har iallafall hunnit med att tvätta 2 maskiner till idag, och den 3e håller på. Och har laddat upp med nya vattenfärger till Savanna så det kan bli en bra lugn sysselsättning idag. Mat gjorde jag igår så det räcker till idag oxå så det känns skönt. Så alla förutsättningar för en lugn dag med mycket vila, håller tummarna för det.

Önska er en fortsatt fin dag, hoppas den blir toppen!

Kram och snörvel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar