fredag 18 mars 2016

När det har blivit fredag och kräksjuka!!!

I tisdags när jag kom till dagis möts jag av ett meddelande på anslagstavlan att det går magsjuka och löss på dagis. Yohoo!!! Typ inget av det känns vidare lustigt att få hem :( Och igår kväll kom det, Savanna klagade på magont, ville inte äta och en stund senare kräker hon ner soffan :( stackaren!

Panik!!! Handskarna var slut, nästan ingen handsprit + att efter en snabbdusch för att få tvättat av kräkbacillerna tog dessutom varmvattnet slut! Toppen utgångsläge för magsjuka liksom :( Hittade ett par trädgårdshandskar som fick duga och fram med allt bakteriedödande medel jag kunde hitta, torkpapper m.m. Ut med nerkräkt där ute, vissa saker åkte direkt i tvättmaskinen. Savanna blev avtvättad och nerbäddad i soffan. Och jag tvättade mina händer typ 20ggr och spritade var 5e minut. Efteråt verkade Savanna må bättre, och jag hoppades klart på att det skulle vara slut där och kanske något hon hade ätit istället för magsjuka. Men tyvärr inte, lite senare var det tid igen. Så samma procedur igen med tork, tvätt m.m. Fast denna gång hade vi iaf en spann beredd så det mesta hamnade där tack och lov. Frank var hemma denna gång och tog ut det som var nerkräkt...

Jo, men tack för den då! Precis utanför ytterdörren har han bara släppt det som var nerkräkt. Trevligt ju :(
Om ni ser lite längre bort så har jag lagt en nerkräkt filt där, så där lite fint i en hög och precis utanför tvättstugan...lite trevligare ju.
Men det var väl för långt att gå då? :(

Så, det var ett litet tråkigt avslut på en annars väldigt bra dag. Savanna var ju utklädd och på påskfest på dagis :) Solen sken och jag mådde hyfsat bra. Sen var jag iväg och sökte jobb innan jag hämtade Savanna. Det gick bra och jag ska provjobba nästa vecka. :) När jag hade hämtat Savanna åkte vi hem till Kevin i hans nya lägenhet. Vi stannade och köpte lite plock att fika, cabanosskorvar, jordgubbar, oliver, prinskorvar, söt paprika och juice. Sen kom Emma och barnbarnet och vi fikade tillsammans. Så mysigt att träffa alla, var så längesen. Lille plutt skrek faaamoooor! när han såg mig och kastade sig i famnen på mig. Underbara unge!!! Sen sprang han till Savanna och dem kramades jättelänge.  Älskade barn! Vilken tur jag har att ha dessa i mitt liv!!!

Vi stannade några timmar innan det var tid att köra hem, ja å sen vet ni ju hur det gick :(

Men  igår åkte båda vårjackan och vårskorna fram :) Äntligen!!! Sååå skönt att slippa kängor och klumpiga jackor :)

Och nu har vi fredag här :) 
Savanna har inte kräkt något i natt, skönt! Jag har sovit jättedåligt och har frågat varenda gång hon har rört på sig -ska du kräkas? Haha, jag hörde att hon blev lite irriterad. Men annars kräker hon bara rakt ut i sömnen, så ville bara försöka undvika det. Blir så jobbigt att byta sängkläder, pyjamas och duscha henne mitt i natten :( Synd om henne ju! Men vi klarade natten, hoppas nu det håller i sig! 

Jag vaknade 7.30 med värsta förkylningen och nackspärr. Tog 1tim sen hade jag snytit upp en hel rulle toapapper. Jädra förkylningar till att gå runt hela tiden. Men hellre det än magsjuka, så hoppas jag slipper. Idag tar vi det bara lugnt,  Savanna behöver ta det lugnt och imorgon har vi planer som vi hoppas kan bli av :)

Hoppas ni har det bra och att ni får en fortsatt bra dag! :)

Tjingeling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar