onsdag 9 mars 2016

När det redan blivit onsdag!

Hej!

Hur mår ni?

Otroligt vad tiden går fort! Redan onsdag och jag har liksom inte hunnit med i dagarna. Har varit vansinnigt trött och de där förkylningarna kommer och går hela tiden. Måste nog ha haft 1000 olika sorter de sista månaderna haha. Så känner jag mig bättre och nån dag senare är det tid igen. Och sen det här vädret, blääää! Grått, kallt och regnigt. Ja, t o m snö har vi fått :( Nu räcker det!!!

Det är lite kämpigt med dagis nu oxå :( En fröken har kommit tillbaka från mammaledighet och hon känner ju varken mig eller Savanna. Och hon tycker att jag bara ska lämna Savanna skrikandes och gråtandes och hysterisk, vilket inte riktigt funkar för oss. Savanna vill ju inte ens gå till dagis och ska överlämnandet skötas så kommer hon aldrig vilja gå dit igen :( Så gott som varje morgon börjar hon med att säga att hon inte vill gå på dagis, sen är det kamper med varenda sak som ska göra...klä sig, äta, borsta tänder m.m. Detta trots att hon får ligga och mysa i soffan och titta på barnprogram en bra stund innan. Jag försöker skapa så bra vibbar för henne som möjligt gällande dagis, vill ju att hon ska gå. Dessutom så vet jag att hon har kul är hon väl är där. Och jag tycker de är fantastiska på avdelning, både barnen och fröknarna. Är väldigt nöjd med förskolan och har förtroende för pedagogerna där.

Men det är överlämnandet som är tufft och varje dag har jag ont i magen för detta. Savanna säger åtskilliga gånger på morgonen att hon inte vill att jag ska gå, så det är kämpigt. Men med samarbete av fröknarna har vi låtit henne ta den tid hon behöver, och oftast funkar det bara vi hittar något för henne att göra. Då skapar vi en positiv känsla för Savanna och det är ju det vi vill.

Särskilt jobbigt är det när dem är ute direkt på morgonen, Savanna gillar det inte alls. Vet egentligen inte varför för hon gillar ju att vara ute, men inte på morgonen bara :)

Men iallafall så kommer då den här "nya" fröken och vill "dra av plåstret snabbt" som det heter, och det funkar inte alls med Savanna :( Jag har försökt säga det några gånger men det känns bara som att jag uppfattas som en pjåskig mamma :(

Så gårdagen var väldigt kämpig då det hände igen. Gick och grubblade hela dagen och all energi bara rann av mig. Så fick absolut inget vettigt gjort alls de  timmarna på dagen, vaknade t o m inatt och kunde inte somna om. Låg och grubblade i 2 timmar :(

Så det var extra kämpigt imorse, hoppas jag kan få något gjort idag iaf. Men det gick ganska smidigt att lämna idag, men så var de oxå inomhus...mycket lättare då.

Så tänkte ta fatt i dagen nu :)

Önskar er en fortsatt bra dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar