torsdag 10 mars 2016

När man är blödig!

Jag är en sån där person med maaaassor av känslor. Jag gråter lätt och mycket. Mina ögon är verkligen en utloppskanal för mina känslor. Samtidigt som det begränsar mig i mycket så är jag ändå tacksam för min gåva att känna så mycket.

Ja, fast ibland hade det varit skönt att kunna stänga av. Iallafall när det gäller det jobbiga, som t ex att vara extremt känslig för andras ord, vibbar, ansiktsuttryck. Jag har en förmåga att läsa av lite för mycket ibland. Samtidigt så är det ju en gåva oxå. Men när jag grubblar halvt ihjäl mig över det så är det fruktansvärt jobbigt! Likaså när jag ska prata med människor om viktiga saker, det kan både vara saker som bekymrar mig, mitt missnöje, sorgligheter men även positiva saker. Då har jag ofta nära till gråt och det är extremt jobbigt. Det hämmar mig lite och ibland struntar jag i att ta upp dessa saker p g a detta. I det fallet är det oftast lättare för mig att skriva, även om jag egentligen hade föredragit att ta det öga mot öga.

Jag gråter mycket till film, ja även barnprogram. Men även till radio, musik, böcker...ja allt.

Idag har jag t ex redan hunnit med att gråta:) För lika gärna som jag kan gråta för det har varit kämpigt att lämna Savanna på dagis, lika gärna gråter jag när det gått bra. Idag var en sån dag! Savanna var på så gott humör för dem skulle på teater, och dem skulle åka buss...spännande ju. Det gick lätt att säga Hejdå och hennes ögon lös av glädje. Och det finns inget bättre för mig än att se hennes glädje. Så när jag satte mig i bilen och fick kört från sikte från dagis, då kom tårarna. Men det var ju tårar av lättnad,  lyckotårar helt enkelt. :)

Och allt är utrett på dagis gällande gårdagens inlägg och det känns jätteskönt. Likaså har vi bytat dag på dagis, för att undvika problemet som uppstår när dem är ute på morgonen. Det känns bra :)

Förresten så finns det en egen benämning på när man är just "överkänslig", ska skriva ett eget inlägg om det :)

Så nu tar vi fatt i denna dag och ser vad den kan ge. Ha en fortsatt fin dag!

Kram 

2 kommentarer: