lördag 12 mars 2016

När påsken växer fram!

Gooodmorning! :)

Hur har ni det?
Har ni sol?

Ja, inte här iaf :( Grått och trist igen :'( Och vädret kan man ju inte förändra, tyvärr. Regndans finns ju. Kunde funnits en soldans oxå :P Då hade grannarna fått lite kul iaf ;) hade inte tvekat en sekund att gå ut och gå loss på en sån dans haha Vad gör man inte för lite sol :)

Vet jag tjatar mycket om sol och vet inte varför jag är så solberoende just nu. Bara känner att jag behöver den sååå mycket för tillfället :)

Nåja, igår så började vi plocka in påsken litegrann. Grenar och fjädrar, pynt och prydnadssaker. Färg, färg, färg! Savanna ville plocka in lite tomtar oxå, och visst, dem är fina :) men där sa jag stopp. Man vet aldrig var det hade slutat om jag hade accepterat en tomte...haha Nä, var högtid får ha sitt eget pynt :)

Trollhasseln i kökshörnan har fått nya dekorationer som vanligt. Här bytar vi dekorationer flera gånger om året beroende på högtid/årstid! Så nu tog vi ner gråa och vita mönstrade tyghjärtan för att lämna plats för påsken.

Påskens dekorationer är mina absoluta favoriter, dessa figurerna är ju bara så fina. Mjuka varma pastelliga färger.

Vi har ju massor av fjädrar och ägg å andra figurer, men dessa är charmigaste ju.
Köpta på Vellingeblomman.
Mer Trollhassel har kommit in och får agera påskris...behöver jag berätta att jag älskar Trollhassel :)
Det ska pyntas idag är det tänkt :)
Lite bordsdekorationer får vi ju oxå ha.
Och så har Savanna fått ett alldeles eget ris i sitt rum.

Så lite hann vi få ner från vinden och plockat upp. Måååste få in lite färska blommor oxå, Frittelaria är bl a ett måste till påsken. Lilarutiga hängandes klockor som är så vackra. Tulpaner vill vi såklart ha, och om vädret kan mildra till sig lite kan vi ta in påskliljor från trädgården oxå :)
Till påsken kommer min älskade syster med familjen, ser jag jättemycket fram emot. Jättelängesen vi träffades nu. Ska bli så kul för kusinerna att träffas och leka, stora tjejerna nu ju. Förresten så är där en liten kusin till på väg :) en liten kusinkille. Sååå spännande :)

Men nu är det lördag och det är dag att fixa lite frukost och fundera på dagens innehåll. Kvällen är iallafall bokad till mellofinal :) Robin är fortfarande min favve, men finns många andra bra oxå. Oskars låt är oxå väldigt bra, även Mollys. Ska bli spännande att se vem som ska representera Sverige i år.
Har ni någon favorit?

Ha en skön lördag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar