torsdag 17 mars 2016

När solen tittar fram lite oftare!

Tjingeling!

Hur mår ni?

Stort YOHOO!!! till rubriken, eller hur! Äntligen lite mer sol :)

Dagarna springer förbi här, och ändå har vi inte gjort något speciellt. Jag blev jättedålig i helgen och därefter har jag bara försökt ta det så lugnt jag kan. När jag har lämnat Savanna på dagis har jag åkt hem och lagt mig och kollat på Pretty little liers på Netflix. Igår beslutade jag mig dock för att promenera och hämta Savanna :) skönt att tanka lite syre. Det är ju 4 km dit så det gör gott för kroppen. Fast har ganska mycket värk för tillfället, man får ta det lugnt bara så funkar det.

Vi har påskpyntat lite till, vi tar lite då och då. :)

Savanna fick lite fjädrar i sitt ris oxå :)

Sen har vi pyntat trollhasseln i köket.
Observera att fjädrarna är inte nyköpta, kommer aldrig köpa påskfjädrar mer. Dem har funnits med i säkert 10år och när Savanna såg dem i påsklådan ville hon tvunget ha dem oxå :)

Det har funkat sååå bra med dagis sista tiden, känns helt underbart. Hon har vaknat med så gott humör och nästa sprungit in på avdelningen. Verkligen jätte jätteglad för detta. Kanske att vi bytade dag gjorde susen :) Hoppas nu det håller i sig!

Idag är det påskfest på dagis och alla barn som ville fick klä ut sig. Det behövde dock inte vara påsktema, Savanna ville vara Rapunzel :) Jag försökte med påskkärring men nej, det ville hon inte. Så igår kämpade jag med att kamma/borsta peruken så vi kunde fläta den och sen sätta i blommor. Precis som i Trasselfilmen. Och ja, jag kämpade! Den peruken har verkligen fått vara med om en massa, var ju rena fågelboet! Mina stackars armar var helt slut efteråt och halva peruken satt fast i borsten haha
Men skam den som ger sig, eller hur ;)
Det blev helt ok till sist, hade inte så många fakeblommor hemma att välja på, så blev mest purpurfärgade. Savanna var iallafall jättenöjd och gick så försiktigt med sin peruk i morse.

Glömde såklart att ta foto här hemma, så blev några på dagis. Men dem skulle ut och leta ägg så det fick bli med jackan på. Får se hur hon ser ut när jag kommer, kan vara hur som helst efter en hel dag på dagis :) Men allt intakt kanske jag kan ta något foto då.

Nu ska jag hoppa in i duschen en snabbis och göra mig representabel, ska iväg och träffa någon om ev lite extrajobb...spännande. Sen promenerar jag nog och hämtar Savanna idag igen, måste passa på när solen är framme ju :)

Önskar er en fortsatt fin dag!

Kram

1 kommentar: