torsdag 14 april 2016

När man har sjukstuga!

Stackars lilla sessan är ganska utslagen för tillfället med hög feber, halsont och helt full av slem. :( Hämtade henne från dagis i tisdags och just då märkte jag inget, inte mer än att hon verkade lite trött. Vilket inte är konstigt eftersom det varit mycket omkring oss på sistone. Lite småförkyld har hon ju varit till och från ett tag nu. Vi åker direkt till Mobilia för att fylla på lite vitaminer och hämta ett paket, då lägger hon sig ner i kundvagnen och säger att hon inte mår så bra. :( Så vi avslutar snabbt och åker hem, hon orkade inte ens äta upp sin glass. Hon somnar direkt i bilen och när vi kommer hem bäddar jag ner henne och tar tempen, 39.2. Lilla gumman. Därefter blev hon bara sämre med halsont och hela bröstet fullt av slem, så pass att man knappt kan höra vad hon säger emellanåt. :( Natten gick ändå hyfsat efter jag bäddat upp med lite kuddar så hon kom upp lite.

Igår morse hade hon över 40 grader igen men efter lite Alvedon och hon piggnat till kunde jag få i henne lite frukt och yoghurt.  Viktigt det där med mat och dricka när dem är dåliga. Frysen var såklart typiskt tom på både isglass för halsen och något lättsmält till middag, och eftersom Savanna var ganska pigg efter Alvedonen beslöt jag att vi skulle ta en snabbis till Ica...efter jag frågat Savanna först om hon kände att hon orkade förstås. Frank skulle komma sent dessutom, annars kunde ju han handlat med sig. Väl där träffar vi en av fröknarna från dagis, Savanna blev jätteglad och verkade hur pigg som helst just då hahaha. Så blev lite konstigt där tyckte jag :) att hon legat en timme innan utslagen i 40 graders feber märkte man inget av då minsann. Men jag berättade som det var att vi passat på när Alvedonen verkade och att Frank jobbar sent och hon hörde ju själv hur Savanna var i halsen och bröstet.  Och hon menade på att det är ju bara bra att dem kommer ut lite när dem är sjuka och det är ju sant...även om jag kanske inte tycker affären kanske är bästa valet. Både för barnet skull men oxå för smittorisken. Men vad gör man när man är själv och måste tyvärr? :(

Men det var iaf bara en snabbvisit och sen åkte vi hem och bäddade ner oss framför Netflix och somnade båda två. Har nog fått en liten släng oxå, trött och yr och snyter mig hela tiden. Sen sover jag ganska dåligt oxå när lillan är sjuk. Somnar inte så djupt och vaknar hela tiden för att kolla temp, ge Alvedon och vätska. Så vi slocknade båda två och sov i 2tim. Skönt!

När vi vaknade hade Savannas feber stigit till över 40 igen, så Alvedon igen och sätta igång med maten. Det blev köttsoppa med knäcke och räkost, något som Savanna gillar och är lätt att svälja med ond hals. Iaf soppan. :) Knäcket struntade hon ändå i och slickade av räkosten bara haha Efter maten orkade hon vara uppe i 2 tim iaf tills Alvedonen slutat verka och det var tid för sängen igen. Vi la oss alla tillsammans och tittade på Never ending story, en film som jag älskade när jag var yngre.

Och idag vaknade Savanna med hög feber igen, en envis sjuka denna gång. Så vi låg och mös i lugn och ro och sen åt vi frukost i sängen, precis som igår. Det tycker Savanna är så speciellt och mysigt, händer ju inte så ofta. Men är man sjuk måste man få lite extra mys ju. Nu har vi precis ätit Piggelin och jag dricker kaffe. Blir ju så att man lever i sängen när det är sjukor på gång, så här stannar vi nog mestadels av dagen.

Hoppas allt är bra med er och att ni får en fin dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar