lördag 7 maj 2016

När allt bara går runt runt!

Hej alla fina.

Förlåt för dålig uppdatering :( Sjukdomarna bara går runt runt här och nu senast har jag (och gör fortfarande) legat sjuk i halsfluss. Det var många många år sen jag hade halsfluss, men när det kom så visste jag direkt...det är en smärta man liksom aldrig glömmer om man en gång har haft det. Och detta eviga snytande, blir nästa galen. Snyter mig, lägger ifrån mig pappret, och så är det dax igen...otroligt! Min stackars näsa och området omkring är sååå torrt, sårig och ömt. Fast förkylning fixar jag oftast ganska bra, man kan ju ändå vara lite aktiv, jobba, göra saker med Savanna, träffa folk m.m. Men halsflussen gör en helt matt och dessutom isolerad. Det är ju ganska smittsamt så det bästa är att bara hålla sig hemma...men att det ska vara så himla segt att bli frisk *suck* Ganska less på detta nu... försökt vara ute lite i solen, men mår bara dåligt. Blir yr och helt matt...och de där bacillerna gillar ju värme så dem kan gro och föröka sig, så inomhus är allra bäst :( Men vem vill vara inomhus i detta fantastiska vädret?! *snyft* Missat massor nu p g a denna skitflussen, kalas, jobb, sol, dinoutställning, besök m.m. :(

Så ja, ni förstår kanske att det inte är så kul att skriva här när inget händer merän att förbrukningen av näsdukar och toapapper tiodubblats. Orken är ju inte heller så stor när man är sjuk och febrig, så inspirationen flödar inte precis :(

Hoppas iallafall att detta är sista omgången nu så livet kan återgå till det normala igen! Hoppas att ni mår bra iallafall och att ni har möjlighet att njuta av det underbara vädret!  :)

Ta hand om er
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar