fredag 13 maj 2016

När det iallafall (äntligen) är sol ute!

Hej igen :)

Hur mår ni?
Har ni haft lika vackra, varma, soliga dagar som vi här? Underbart eller hur! :)

Iallafall om man kan vara ute och få njuta av solen, vilket vi tyvärr inte kunnat. :( Det är helt galet hur sjukdomarna fortsätter snurra runt här. Savanna lyckades dra på sig samma som mig och när hon klagade i veckan på att hon hade ont i öronen så visste jag att det var dax. :( Sen kom resten i en rasande far, halsont, feber, slem och ögoninflammation. Måååånga år sen jag hade just ögoninflammation men upplevelsen att vakna och inte kunna öppna ögonen p g a att ögat är igentorkat med var är lika otrevlig :( Och trots mycket tvätt så har den varat i flera dagar och jag hade fortfarande en släng kvar när jag vaknade i morse. Savanna är helt rödsprängd i sina stackars ögon fast hon säger att hon inte har ont i iaf. Hon hade lite mindre var oxå i morse så då går det iaf på rätt håll.

Men som ni förstår så är inte sol och värme så himla smart för oss i nuläget, men bakterierna gillar det förstås. Detta måste vara sämsta tiden att få sådana här sjukor på :( äntligen får vi sol och så måste vi ligga inne *blä* Särskilt tråkigt är det ju för Savanna, för hon har inte haft så hög feber att hon legat däckad. Så jag har verkligen fått tvinga henne att ta det lugnt emellanåt. Barn är ju som dem är och tål rätt så mycket sjukdom och de kan ändå vara på benen och leka. Och hon har fått vara ute såklart, frisk luft är bara bra ju. Men det är solen och den värmen som varit som inte är det bästa just nu.

Sen har det verkligen varit konstigt för jag har flera gånger känt mig på bättringsväg, sen pang vaknar jag dagen efter och mår sämre igen. Som i morse mådde jag mycket sämre än igår, igår tänkte jag t o m att jag nog skulle kunna jobba till helgen. Men idag bestämde jag mig för att det ska jag inte alls det. Upp å ner, runt runt runt *suck*

Det här snorandet kan göra en lite smått galen oxå, heeela tiden rinner det. Jag räknade och kom fram till att jag använde 14 rullar toapapper på 3 dagar bara för att snyta mig! Kan ni fatta? 14 rullar på 3 dagar!!! Det är ju helt sjukt! :(

Nu har jag legat sen förra måndagen så det börjar bli väldigt långdraget och trist det här :( Frank har jobbat både dagar och kvällar så har inte haft nån hjälp där direkt, hemmet är totalt upp och ner. Tycker det känns som en bakteriehärd för tillfället, skulle bara vilja dra ut allt för att luftas, tvätta allt i huset och rengöra hela huset med decificeringsmedel X-A strong version!!

Så Savanna och jag ska bara fortsätta kurera oss i bästa mån och hoppas på det bästa. Savanna fyller år nästa vecka men p g a sjukdom så blir det nu kraftigt försenat med kalaset, men självfallet så firar vi henne på morgonen :) Gällande kalaset så har jag inte ens bestämt om vi ska ha det hemma el nån annanstans, förra året hade hon ju på Busfabriken. Tycker det blir lite opersonligt, samtidigt vet jag att barnen älskar det + att man slipper allt det här runt omkring. Man kunde ju haft ett där för barnen och sen ett med mer vuxna hemma, många som har det. Men det blir så väldans dyrt :(
Ja, får fundera vidare på det.

Hoppas ni har det bra iaf :)
Önskar er en fortsatt fin dag!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar