fredag 17 juni 2016

När man bara vill måla!

Hej alla! :)

Har ni det bra därute?

Jag har kommit in i ett stadie där jag helst av allt bara skulle vilja sitta och måla från morgon till kväll! Ha min kopp kaffe vid sidan, Gucci liggandes vid mina fötter, radion i bakgrunden och leta mönster och blanda färger i all oändlighet. Att stänga ute omvärlden, glömma alla sjukdomar och tråkigheter och bara känna lugnet omkring mig. Jag är ju väldigt kreativ som person och har ett stort behov av att få utlopp för detta, annars hade jag nog blivit galen...eller galnare (om nu det ens är ett ord) haha. Det finns ju många sätt att vara kreativ på, men just gällande målningen så behöver jag verkligen ha lugn och ro omkring mig. Inget som stressar mig eller behöver min uppmärksamhet stup i kvarten. Så det är svårt att måla när Savanna är hemma. Vill inte heller sätta henne el mig i den situationen där jag blir frånvarande eller irriterad för att jag blir avbruten hela tiden, det är inte rätt...framförallt för Savanna. Så jag väljer att inte måla när hon är hemma eller vaken. Fast på kvällen är jag själv så himla trött att jag orkar ingenting, så då blir det inget målande heller.

När Savanna är på dagis så har jag egentligen ypperligt tillfälle ju, men oftast har jag så mycket annat som måste göras då. Som städning t ex, räkningar, trädgård, djuren, pappersarbete, möten m.m. Sånt som jag lättare kan göra när hon är på dagis och sånt som kräver lite koncentration. Men denna veckan sket jag totalt i det där! Jag har varit sjuk så länge och är fortfarande, och måste ändå ta det lugnt.  Anstränger jag mig håller jag på att hosta ihjäl mig och andningen blir jättetung. Så jag har helt sonika åkt hem och satt mig att måla, underbart!

Och det ångrar jag inte för fem öre, hela jag mår ju bättre när jag fått lite egentid där kreativiteten kan få sprudla. Jätteskönt! Nu har jag inte mått så bra, så i onsdags fick jag lägga mig nån timme. Men då hade jag iaf målat nån timme. Sen igår mådde jag ännu sämre så då blev det inget målande alls. Man får ju prioritera, och vila är trots allt viktigast. Men jag fick iaf två dagar och det känns så bra. Och när jag inte målar, målar jag fortfarande i huvudet. Haha. D v s jag planerar för nästa projekt och får en massa idéer vad man mer kan hitta på. Så kreativiteten fortsätter flöda bara man har kommit igång. Ska verkligen fortsätta med att planera in och avsätta tid där jag kan måla, det är så viktigt för mig. Tänk, innan Savanna kom så målade jag nästan dagligen, sen kom hon och på 5 år har jag målat 2ggr. Så galet! 

Idag står det jobb på schemat, och även imorgon bitti. Så ingen tid för målning :) Men söndag, då!!!

Önskar er en fortsatt fin fredag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar