måndag 13 juni 2016

När man fått lite balsam för själen!

Hej alla :)

Hur mår ni?
Har ni haft en bra helg?

Min helg har varit lite blandad :) Jobbat mycket denna vecka så var ganska slut i lördags, så behövde en dag i lugnets tecken utan planer. Är dunderförkyld (igen) så behövde vila. Och den var lugn och skön. Vi åt frukost i solen och mös och tog varje timme som den kom. Körde Emma och Jr till stan och träffade Colin och Ev, så vi satt och bubblade om allt möjligt i en timme. Åkte hem och gjorde min goda thai/kycklingsoppa och åt med knäcke med ost. Sen var det dag för soffmys och Savannas lördagsgodis. Tog fram lite chips och gjorde dippa oxå. Hade köpt Pringleschips som e så goda, 1 vanliga potatis och 1 paprika. Satt och åt paprikachipsen med dippa och har väl ätit hälften när det helt plötsligt slår mig, oj har nog inte kollat ingredienserna på chipsen!!! Går ut i köket och läser och det visar sig att det är GLUTEN I!!! Åh nej, skit oxå :( Så det var bara en sak att göra, in på toa och stoppa fingrarna i halsen. 30min höll jag på, och jag var helt slut efteråt. Det där är verkligen inte min grej alltså, avskyr verkligen att kräkas...A V S K Y R! Men jag har inget val, får jag gluten ner i tarmen har jag 3v lidande framför mig. Riskerar absolut inte det.

Så det var ju en sådär avslutning på lördagen, samtidigt är jag så himla glad att jag upptäckte det "i tid". Hade haft en hemsk natt annars. Men nu sov jag gott och kunde göra det som jag hade bestämt på söndagen, nämligen att åka och måla hos bästa väninnan! :)

Jag har verkligen längtat!!! Både efter väninnan och efter att måla, är som balsam för själen. Dessutom var en annan jättegott väninna med, så det var supermysigt. Det enda som är trist är att tiden går så himla snabbt :( kunde målat i många timmar till. Iaf om hjärtat och själen hade fått bestämma. Min kropp (rygg) mådde dock mindre bra efter kräkningarna dagen innan. 

Men vi målade och babblade, åt räkmackor och babblade, målade mer och babblade ännu mer, drack kaffe och babblade, och jag fick t o m bilen tvättad (tusen tack F!) :) Bästa dagen på länge och ett härligt avbrott från alla sjukdomar, jobb och alla måsten. Underbart!!! Hoppas det är tid snart igen. Svårt att måla här hemma med en liten sessa som ska pilla på allt och vara med på allt, blir lite svårt att koncentrera sig och slappna av då. Men när Savanna blir större ska jag absolut lära henne så kanske vi kan måla tillsammans :) 

Idag har vi oxå tagit det väldigt lugnt,  men ska försöka städa lite och renbädda nu trots en värkande rygg och rinnande näsa. Hoppas ni har en bra måndag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar