lördag 4 juni 2016

När man skulle behöva rå om sig själv lite!

Hej alla :)

Hur mår ni?
Här går det framåt men efter alla sjukdomar skulle hela jag verkligen behöva lite omsorg. Både insida och utsida! Ja, hem och trädgård med för den delen. För under tiden jag var sjuk förföll allt här hemma :( sen satte jag igång att jobba så fort jag hade orken. Och jag är fortfarande inte frisk :( näsa rinner, envis hosta, kroppen är öm och huvudet tungt och yrt till och från. Och orken till allt utöver är borta...
Så jag skulle sååå gärna spenderat en helg på ett spa nu, det var riktigt längesen. Min hud skriker efter fukt trots att jag är duktig med att smörja mig varenda dag med bra krämer. Men det känns att den behöver lite mer, den där lilla extra kärleken som gör så himla mycket.



Mina händer och fötter skulle oxå behöva lite extra omsorg och kärlek och kroppen en rejäl peeling och inpackning.



Men framförallt skulle min hjärna behöva omsorg! För det lugnet en spa helg kan ge, är svårt att hitta någon annanstans. Att bara koppla av och bara vara liksom, behandling för både själen och hjärnan.





Men det kan vara svårt att veta vilket spa man ska åka till, finns ju så enormt många idag. Så då vill jag tipsa om en sida som samlat alla spa på Västkusten (som är så vacker) där man kan i lugn och ro bläddra runt och läsa och hitta det perfekta spa et just för dig/er. Smart eller hur! :)



Finns ju en mängd olika att välja på, både i själva miljön, men också gällande de olika behandlingarna. Och vissa satsar mer på utsidan och andra på insidan. För dem där går ju egentligen hand i hand, mår insidan bra syns det ofta på utsidan. Och känns det bra på utsidan känns det ofta bättre på insidan oxå :) Viktigt att inte glömma bort någon av dem!




Här finns bl a ett spa som jag och Frank besökte en helg för några år sedan :) Hittade även ett i Smögen på sidan som jag blev väldigt sugen på nu. Smögen är långt bort, men värt varenda mil. Underbart ställe! Ja, hela Västkusten är ju fantastisk egentligen. Så är du/ni sugna på lite avkoppling, god mat, omsorg och egentid? Gå in och välj bland de fina ställena och kolla erbjudandena. Kanske är ni några tjejer som vill åka? Du och partnern? Eller varför inte med dottern/sonen? För dina anställda? Möhippan/svensexan? En överraskning för någon du tycker om? Eller helt enkel bara helt själv med den där boken du velat läsa så länge nu. Det finns något för alla :) 

Lycka till!

Tjingeling :)

3 kommentarer:

  1. Åh en helg på spa hade varit magiskt!! Uuuuunderbart

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur! Ni skulle ju verkligen behöva komma iväg och få kopplat av lite ❤

    SvaraRadera
  3. Ja, eller hur! Ni skulle ju verkligen behöva komma iväg och få kopplat av lite ❤

    SvaraRadera