måndag 20 juni 2016

När söndagen hade kuligheter inplanerade!

Hej svejs!

Hur har helgen varit? Hittat på något kul? 

Jag skrev ju att jag hade roliga planer på söndagen :) dem blev nästan inte av, men ville så gärna inte missa det. Så chansade på att jag skulle må bättre efter en tablett och lite syre. Den här hostan och förkylningen knäcker mig, är så vansinnigt trött. Sen blomstervecka och krånglig mage på det, ingen höjdare med andra ord :(

Jag vet att det blir mycket sjukdomar här på bloggen :( tycker det är så himla tråkigt. Kan tänka mig att det inte är så kul att läsa om sjukdomar så ofta heller. Jag tycker definitivt inte det är roligt att alltid vara sjuk och jag tycker absolut att det är supertråkigt att skriva om det. Men bloggen handlar ju om mitt liv och det är ju tyvärr såhär just nu :( Skriver absolut inte för att det är synd om mig eller för att andra ska tycka det heller, utan helt enkelt för att det är så nu. Alternativet är att inte skriva alls och det är ju så himla tråkigt det oxå :( Så se det mer som en uppdatering av min vardag och som en anledning till varför saker är som det är helt enkelt, förhoppningsvis så ska det inte alltid vara såhär :)

Nåja, tillbax till vad jag hade planerat för gårdagen :) Målning med väninnorna!!! Som jag skrev tidigare ska vi försöka få lite rutin på det där. Så åkte iväg trots allt och ångrar såklart inte det :) Var väl inte på topp precis, och kände mig helt dimmig i hjärnan. Men det är ändå total avkoppling för mig, total! Nu har ju Savannas sommarlov börjat oxå, så kommer inte vara själv alls. + att sambon kommer jobba kvällar oxå. Så jag kände att jag måste verkligen ta de tillfällena jag får nu.

Denna gång tog jag med ingredienser till en jättegod mozzarellasallad jag gör, så körde snabbt ihop den där. Måste ju ha mat i magen. Ska skriva receptet på den i ett eget inlägg, supergod och så enkel. K hade köpt med sig goda kakor, även till mig :) Och G bjöd på alla tillbehör och livs"elixir"...kaffe såklart!!!

Hade en jättefin dag med goda vänninor och är glad att jag kämpade mig iväg, men jag var så slut när jag kom hem! Och idag har jag inte orkat nånting alls. Vet inte när detta ska sluta, men rädd att det kan hålla på hela sommaren :( bakterierna frodas ju gott i värmen. Om jag bara hade tid att vila... Men får jag bara de där små stunderna för mig själv så orkar man kämpa lite till. Idag fick det iaf bli BK, till Savannas stora glädje :) Och snart blir det till att hoppa i säng för kvällen. Imorgon blir säkert en bättre dag :)

Avslutar med lite blomster, det blir man alltid glad av.

Sköt om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar