måndag 4 juli 2016

När det vankades kuligheter!

Hej!

Hur mår ni?

Mitt sista inlägg var ju inte så kul :( Jag var bara sååå redo att ge upp. Jag är ganska tuff och hårdhudad när det gäller mig själv, och kan stå ut med mycket. Men när min sjukdom påverkar mina barn så har jag väldigt svårt att acceptera det :( Det räcker att jag har ett helsike hälsomässigt, min barn ska inte bli lidande oxå :( Problemet var ju att jag hade lovat något som jag sen verkligen inte kunna fullfölja, annars hade ju inte ens Savanna haft koll på att det var midsommar.

Nåja, det blev bra trots allt och på lördagen tog vi igen det vi missade på fredagen. Men jag fick verkligen tvinga mig och det var inte förrän i sista minuten jag beslutade mig för att oxå åka. Efter tabletten verkat och jag fått lite vila så kände jag att jag det kunde gå. Så vi satte oss i bilen och körde till Hammars park. Det var väldigt varmt och ni vet nog hur bekvämt (NOT) de e med strålande sol och hetta när man redan har feber. Men som tur var blåste det rejält och medan alla andra klagade på att det var kallt så njöt jag maximalt av den svala vinden! Nog tack vare den som jag kunde stå ut.

Tanken var att alla skulle följa med, men det blev tyvärr inte så. Emma, Kevin och Jr kom inte. Synd, lilleman hade älskat det! Ev och Colin kom iaf och mötte upp oss till Savannas stora glädje.

Första stopp var hos killarna som alltid spelar så vackert. Savanna var helt fascinerad och ville inte gå där ifrån. Hon stod blygt och kollade först men jag såg på henne att hon sååå gärna ville dansa. Och mycket riktigt, när hon samlat tillräckligt med mod (p g a allt folk) så började hon så smått röra på armar och ben. Haha, sötnosen. Så full av liv och sprall!

Dem är verkligen jätteduktiga, älskar deras musik.

Sen blev det ansiktsmålning. En jätteduktiga proffsig tjej som satt och målade, aldrig sett henne där innan...trots att vi är där varenda år.
Hon var iaf jätteduktiga och snabb dessutom, något som uppskattas hos småbarnsföräldrar haha

Sen blev det några karuseller såklart :)

Och den här gigantiska rutschkanan kunde hon åka för första gången, äntligen!
Hon har frågat varje år men hon har varit rent för liten, så äntligen sa vi ja. Första åkningen såg man riktigt hur hon kippade efter andan, hon var nog inte beredd på att det skulle gå såå snabbt. Men hon älskade det! Hon börjar gilla fartfyllda karuseller mer och mer och den ovan med tåget tycker hon inte är så jättekul längre. Nog mer p g a det tilltalande utseendet :)

Så här fin blev målningen.

Efteråt köpte vi kinamat med oss hem, och det var sååå gott. Längesen vi åt kinamat. Och trots att jag haft svårt att äta den sista tiden så smakade det väldigt gott.

Så det blev en lyckad midsommardag trots sjukdom. I övrigt så går det framåt här. Hostar fortfarande men inte lika ofta, tack och lov. Sen är jag väldigt trött, det har tagit hårt. Allting är ju upp och ner så tar bit för bit nu, men ska få städhjälp på fredag så det är jag överlycklig för! :)

Hur var er midsommar?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar