tisdag 19 juli 2016

När man har hunnit med bus oxå!

Nu i sommarlovstider blir ju barnen lätt rastlösa av att gå hemma, särskilt med så osäkert väder som vi haft :( Så det gäller att hitta bra inomhusaktiviteter för dem oxå, så dem kan få spralla av sig ordentligt. :)

Så förra veckan hade väninnan och jag bokat in en dag för lek och bus för våra småttingar, det blev Leos Leksand!  :)

Haha, C ser lagom road ut :) Men hon gjorde en fin pose precis innan men kamerans fördröjning gjorde att den knäppte för sent, så detta är liksom avslappningsfasen efter posen :P

Fikatajm!
Pommes, glutenfria pannkakor, slush och kaffe! :)
Naw så söt! :) Det finns en massa automater på Leos där man kan stoppa i en tia och få ut små leksaker. Savanna valde den med frostsmycken och fick en ring. Det fanns en massa olika men Caspian ville så gärna ha en mustasch haha Mamma C försökte verkligen visa honom alla de andra sakerna, bl a minions,  robotar m fl. Men Caspian ville tvunget ha en mustasch. Haha, sötnos!

De här leklanden är verkligen en suverän sysselsättning för barnen och jag blir lika imponerad varenda gång över vilket tempo de kan hålla där. Savanna blir så snabbt uttråkad dessutom, så man springer mellan de olika aktiviteterna som värsta ping pong bollen haha

Tiden går verkligen supersnabbt där och vips så har man varit där i 5 timmar, och barnen kunde säkerligen lekt i några timmar till. :) Caspian ville absolut inte gå hem och hängde rejält med läppen och suckade högt, sötnosen.

Idag får jag städhjälp och jag vill avsluta mina plattor och min rabatt, har några växter oxå som bara längtar efter att komma ner i jorden. Vädret har ju vänt och gårdagen var riktigt somrig, och idag blir nog detsamma :) Härligt! Hoppas nu det håller i sig så vi kan få lite bad i år :)

Vad ska ni hitta på idag?

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar