fredag 29 juli 2016

När veckan gått så snabbt!

Tycker denna vecka bara rusat förbi. Först igår insåg jag att det redan var torsdag, trodde bara det var onsdag. Och nu är det redan fredag :) Det gör ju inget att det susar förbi, men vill verkligen inte att sommaren ska ta slut. Har ju missat nästan allt p g a sjukdom :(

Igår tog iaf jag och Savanna cykeln och cyklade iväg till en nybyggd lekplats i Tygelsjö. :) Vi har ju ca 4 km dit så blir en bra cykeltur för oss. Vädret var ju jätteskönt dessutom. Dagen började väl inte så, men längre fram blev det riktigt badväder.

Lekplatsen är jättefin och lite annorlunda än vad de brukar vara. Allt är i trä och är i nuläget som 2 avdelningar, tror det blir fler eftersom dem fortfarande bygger. Ja, det var 3 faktiskt men 2 av dem ligger side by side lixom. Men det är en bra bit från ena delen till den andra och Savanna är som en ping pong boll när vi är nånstans, så det blev en del motion där.

Den ena delen är som en klätteravdelning med massor av uppbyggda stockar och klätternät. 
Det var ganska högt och även om Savanna tyckte det var jättekul var det nog lite skrämmande oxå. Flera gånger när hon klättrat upp fick jag hjälpa henne ner igen för hon vågade inte själv. Men nästa år tror jag den blir helt perfekt :)
På den delen fanns oxå en rutschkana som gillades av Savanna :) men även den fick man klättra för att komma upp till, ingen trappa eller stege.


På den andra delen fanns en "linbana" och den var verkligen en hit! Savanna älskade verkligen den! Synd dock att det bara fanns en, för alla barnen verkade gilla den. Just igår var det ju inte så mycket barn där, men kan tänka mig när där är fullt med barn och alla vill åka. Tålamodet är ju inte så stort hos småttingar ;)
Sen fanns det lite annat kul som hängmattor, gungor, sandlådor m.m.
Hela lekplatsen är full med fågelholkar :) Både stora och små. Dem små ligger lite avsides och inte mitt i lekplatsen så tanken är nog att det ska flytta in massa pippiar. Väldigt häftigt om det funkar! :)
Sen fanns det massa olika stationer där man kunde klättra och leka oxå.

Vi hade oxå med oss lite frukt och dricka och tog en liten fikapaus. Viktigt att dricka en massa när det är så varmt, och igår var det verkligen jättevarmt.

Väldigt kul lekplats med lite ovanligare saker och tror den kommer bli fantastiskt fin när det kommit gräs och allt växt till sig. Det blir nog många turer för oss hit, både på cykel el med bil.

Efteråt promenerade vi bort till Ica och handlade till maten, och så åkte vi hem å lagade mat. Så vi fick cykling på ca 1mil och det var jätteskönt. Trodde faktiskt att jag skulle ha värsta träningsvärken idag, men det känns helt ok idag. Visst känns det, men det är överkomligt. Är ju ganska härdad när det gäller värk ;)

Alltså, måste berätta. En jätteäcklig sak hände utanför Ica :( Inget allvarligt, men jag tyckte det var så vidrigt. Jag snyter ju mig hela tiden, börjar undra om jag har vatten i lungorna haha Och när jag snyter mig så har jag så mycket att få ut, så får säkert snyta mig 5 gånger på raken innan det känns någorlunda tomt. Så när vi hade handlat färdigt och ska sätta oss på cykeln behövde jag snyta mig först. Hade blivit tufft med andningen annars för har man munnen öppen när man cyklar hade jag inte behövt äta middag sen :P Så sätter igång och snyter mig några gånger och när jag tar bort servetten känner jag något långt som drar i svalget och genom näsan. Ut kommer en lång grön, 1cm tjock och minst 1dm lång snorsträng. Så jefla vidrigt!!! Höll verkligen på att kräkas där på plats. Och det var ju folk runtomkring och i bilar brevid, som jag skämdes. :( Samtidigt som jag äcklades.  Aldrig varit med om dess like. Får kräkkänslor även nu när jag tänker på det, och kan riktigt känna hur obehagligt det kändes. Ööörrrrkkk :( Nån som varit med om något liknande?

Jaja, väl hemma lagade vi lax och rotfrukter, och gräslökssås som Savanna gjorde själv. Blev jättegott. Sen badning och mys i soffan, sen var den dagen slut. :)

Så nu är det fredag och idag blir det ganska lugnt tempo. Jag ska dessutom iväg och jobba nån timme :) Men imorgon ska kära sambon (äntligen) vara hemma så vi kan hitta på något TILLSAMMANS! Känns ju för bra för att vara sant. Vad det blir är inte riktigt bestämt, men jag har lite idéer :)

Önskar er en fortsatt fin fredag, hoppas ni har det bra.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar