fredag 12 augusti 2016

När liten blir stor!

Jag vet inte vad det är, men när barnen tappar sin första tand är det så stort och så speciellt. När Savanna visade mig sin lösa tand för ett tag sen blev jag rent varm inombords, stolt och tårögd. Mina känslor t o m överraskade mig :) Varför känns det så stort? :) Kanske för att det känns som det sista avtrycket från "babytiden"? Jag vet inte, men det är nått magiskt det där.

Fina Sessan! 

Så efter nån veckas vickande och längtan lossnade den äntligen igår och Savanna var sååå stolt :) Så tanden lades i ett glas med vatten innan sängdax i väntan på tandfen ; ) Och imorse var det snabba steg nerför trappan av en spänd liten flicka. Och vilken tur, snälla tandfen hade varit här inatt och byta tanden mot en guldpeng!  :)

Så det är en lycklig stolt 5 åring här idag, en tand fattigare men en guldpeng rikare...å lite större än igår :)

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar