tisdag 2 augusti 2016

När lördagen tog oss till grannlandet!

Hej alla fina!

Hur mår ni?
Hur var er helg? 
Hittat på nått kul? :)

Vår lördag tog oss till Danmark och Blå Planeten! :) Det var lovat regn och åska så tyckte det var helt perfekt inomhussysselsättning. Det var jättesmidigt att ta sig dit, man hoppar av i Kastrup och så ligger det inte så långt ifrån, kanske ca 20 min promenad. Men finns även blåa dubbeldäckare som kör gratis dit utanför Kastrup, så det är hur smidigt som helst att ta sig dit :)

Vi klarade oss precis mellan regnskurarna.

Blå planeten är ju mest fiskar/vattendjur, men fanns även lite annat kul oxå.

Här hittade vi Doris, men Nemo syntes inte till :)


Hajar fanns det gott om av alla sorter.


Och en massa andra spännande fiskar såklart.


Fanns även en regnskog med fantastiskt vackra fjärilar.

Efter ca halva planeten var det tid för lite mat i magen.
Det var så varmt och kvavt så att vi satte oss ute trots regnet. Vi satt ju under tak och det kom regnskurar men det var så skönt att sitta ute.




Min mat var såååå himla god och så fräsch. Och det var jättebra utskrivet på menyn vad som var glutenfritt, blir alltid lika glad när det är så. Savanna ville bara ha pommes och Frank tog fish and chips och båda var nöjda. Deras mat var oxå jättefräsch och allt var "hemmalagat", även pommesen. Fast Frank satt å sukta på min mat som han alltid gör :P

Ännu mer hajar :)

Syns inte så bra kanske, men den absolut största hummern jag nånsin sett.

Det fanns även små akvarium där man kunde känna på fiskar och lyfta krabbor och sjöstjärnor. Savanna vågade inte först men efter lite pepp så vågade hon och sen var hon så stolt :)


Sillar e ju för roliga, simmade runt runt runt. Måste vara ett väldigt tråkigt liv haha



Hade inte varit så kul att träffa på denna hajen levandes. 

De stora tankarna var så rogivande. Både ögonmässigt men oxå för att det fanns högtalare så man även hörde inifrån.


Så efter flera rundturer så avslutade vi med lite glass och kaffe, och lite hajritning. :)

På vägen ut fanns oxå en liten butik med souvenirer och en massa annat kul. Vi var där till de stängde och då hade dubbeldäckarna slutat att köra så vi promenerade till tågen. Men vädret var toppen och det kom inte en droppe så det var jätteskönt. Och vi tajmade tåget helt perfekt, så vi behövde inte vänta alls. Sånt gillas :)

När vi kom hem och var på väg till bilen stannade vi en stund vid en lekplats som vi såg när vi var på väg dit. Savanna ville ju stanna och leka redan då, men då hade vi inte tid :)

När vi lekt en stund insåg vi att vi var hungriga igen så vi bestämde oss för att åka bort till Pizza hut för lite mat.

Savanna valde nachos.

Jag valde glutenfri pizza med chevré och honung, och jisses så god den var!!!

Och Frank valde nån med bacon och kyckling.

Savanna och jag var ju på pizza hut förra veckan för första gången, trots att det legat där länge nu. Vi har ju haft vår pizzeria i Klagshamn som gjort glutenfria jättegoda pizzor så det har lixom inte blivit av. Dessutom har jag minne från när det låg på gågatan till Triangeln för många herrans år sedan. Åt där en gång och tyckte inte det var nått särskilt, dessutom var det svindyrt :( Så det har inte tilltalat mig alls med det i minnet. Men förra vecka (den dag som var en skitdag för övrigt) så bestämde Savanna och jag att vi skulle äta pizza. Så vi kör iväg till pizzerian men där är semesterstängt :( typiskt! Och Savanna blev ledsen för hon ville absolut ha pizza :( Så då kom jag att tänka på att vi fått reklam hemma om att Pizza hut serverar glutenfria pizzor, så vi körde dit :) Och jag blev glatt överraskad, både på pris och smak. Så nu körde vi alltså dit igen, och nu har jag hittat min absoluta favoritpizza dessutom! :)

Så vi var ganska trötta när vi kom hem och det var så skönt att bara slänga sig i soffan. :) Och dem här roliga fotona väntade i mailboxen när vi kom hem.





Idag chillar vi, jag är så slut. Och den här förbenade förkylningen vill inte släppa, skitjobbigt :(

Så en blöt lördag (i dubbel bemärkelse), familj och kärlek och världens godaste pizza är något jag absolut lägger till i hjärtat bland mina varma minnen.

Ha en fortsatt fin dag alla.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar