söndag 14 augusti 2016

När man fått veta vad Gucci och kissarna hittar på!

Hej hopp!

Hur mås det där ute?

Här försöker vi vakna till i lugn och ro och sakta blir kroppen lite mjukare. Vi har tokat till det med tiderna lite här de sista veckorna, så vi somnar för sent och vaknar för sent. Inte för att det egentligen gör något så länge vi är lediga, men jag vill gärna ha lite rutin på det där och komma upp å ev hitta på saker i tid. Hela sommaren har jag ställt kl så vi kommit upp i tid men ändå fått lite sovmorgon. Men sen har jag jobbat många kvällar sista veckorna och jag har varit helt galet trött så har inte orkat. Och Savanna sover gääärna länge så då har inte hon väckt oss heller :) Men idag ska vi iväg på lite kul så ställde kl och det var en trött sessa jag fick bära ner till soffan :) Känner mig lite vemodig över att sommaren nästan är slut :( det har varit en riktigt dålig sommar för mig. Hade velat hitta på mer med Savanna men det är mycket som satt käppar i hjulet. Min hälsa är ju en orsak :( Sen vädret, de få dagar det har varit riktigt varmt har jag jobbat eller vi har haft annat som måste göras. Och sist ekonomiskt såklart. Men vi håller tummarna för en utlandsresa till hösten eller t o m till jul :) så får vi ta igen lite då.

Förra veckan var vi förresten på bio jag och Savanna :) Det var premiär för Savanna och vi pratade mycket innan om att man måste sitta stilla när man är på bio. :) Kan ju vara lite sisådär med det när det gäller Savanna ;) Men det gick jättebra! Hon var ju klart väldigt intresserad av allt runtomkring, inte var dag man ser en film tillsammans med ca 100 andra haha. Men vi hade supermysigt och det var mest i slutet hon började bli lite rastlös, men då kröp hon upp i mitt knä och så mös vi till max trots de trånga stolarna. Och efter filmen var slut ville hon absolut se den igen :) Men det kunde vi såklart inte :( blir lite för dyrt och dessutom så var det premiär så det hade nog inte funnits plats ändå.

Spända och glad och redo för filmtajm.

Godis (och popcorn) måste man ju ha.

Och filmen vi såg var "Husdjurens hemliga liv"

http://youtu.be/QBOxYQNEfhU

Ni har säkert sett reklamen på tv, innan premiären kördes den flera gånger om dagen. Men det handlar ju om vad våra kära husdjur hittar på när vi inte är hemma. :) Jättetrevlig film och det händer såklart en massa tokigheter, men allt blir bra i slutändan :) Savanna gillade den jättemycket och ville som sagt se den direkt igen :) så det är ju ett bra betyg.


Vi kommer nog att gå på bio snart igen, "Hitta Doris" har ju snart premiär. Och Savanna satt ju så fint och t o m ssccchhhade andra *haha* så det är en finfin sysselsättning i detta vädret.

Efteråt skulle vi åkt och ätit men ingen av oss var hungrig efter all popcorn så vi körde hem och åt lite senare istället. Det regnade dessutom annars hade vi nog stannat till en stund vid teaterlekplatsen.

Nu ska vi iaf få i oss lite mat och packa det sista innan vi ska sticka iväg på "äventyr". Önskar er en fortsatt fin söndag!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar