fredag 19 augusti 2016

När man har badat med stora håriga män!

Hej!

Otroligt vad tiden går fort :( Tänkt varje dag att jag ska gå in och skriva lite men så kommer nått mellan...och så går tiden. Sen mår jag skit rent ut sagt :( den här Borrelian knäcker mig. Dessa örter slår ut mig helt i början, och det är väl egentligen ett bra tecken och  tecken på att de fungerar. Men när jag börjar känna mig bättre är det tid att byta ört och pang, samma sak igen. Min kropp måste verkligen vara full av skit. Känns som influensa med förkylning, slem, galet yr och sån värk i kroppen. Så de e riktigt tufft nu, emellanåt så tänker jag bara strunta i det...men det kan jag ju inte, måste bli bra och få njuta lite av livet oxå.
Ska skriva ett eget inlägg om detta, men det är mycket information så behöver lite ro och ork för detta.

Så iallafall, i söndags åkte vi och badade på Hylliebadet. Det var premiär för oss där och det var riktigt längesen jag var på badhus. :) Jag hade väl hoppats på att alla skulle vara på malmöfestivalen så det var lugnt och skönt, men så var inte fallet :P Det var ganska mycket folk men överkomligt trots allt. Det var dock kö hela tiden till de stora rutschkanorna.

Savanna och Jr ääälskade det, men alltså jag...ja, jag vet inte precis... Jag har absolut inget emot stora tjocka håriga män, jag har bara lite problem med att ha dem i mitt badvatten hahahaha SÄRSKILT när jag inte känner dem! Ja, storleken spelar inte så stor roll egentligen haha det är väl mer kroppshåret som jag syftar på :P Men ju större kropp, desto mer hår. ;) Och detta blöta golv var man än går, på toa, på fiket, i omklädningsrummet...ja, överallt! Barn som har vanliga blöjor på sig i badvattnet :(, barn som kissar i vattnet, okändas hår här å där och i duscharna, vårtor, könssjukdomar, fotsvamp...bläää :S Ja, det är väl åldern som visar sig mer och mer haha Kan bli så äckelmagad av vissa saker, saker som jag inte tänkte så mycket på förr. Men ja, badhus är ju badhus :)

Men det var faktiskt jättetrevligt trots allt, älskar att se barnen ha kul :) Det var 3 avdelningar vi var på mest och det var familjedelen med rutschkanor och sprutande vatten m.m. Sen den stora rutschkanan där man åkte på en jättebadring, den var jättekul. Jag är lite feg med sånt, mår illa när det går för snabbt. Men den var riktigt rolig och vi åkte många gånger. Sen var där ännu en s k familjebassäng och där fanns massa leksaker oxå. Sen fikade vi korv och fruktsallad, och så lekte vi nån timme till.


Så det gick många timmar där :) Jättefint bad och det fanns många badvakter hela tiden, ja t o m riktiga väktare oxå som styrde upp när det blev bökigt vid de stora rutschkanorna. Så det kändes tryggt. 


Väl hemma efter maten blev jag jättedålig :( Först trodde jag att jag kanske fått fel pannkakor på badet, men det var det inte. Så tror att det var kloret. Min kropp är ju väldigt känslig för tillfället och jag var i vattnet så gott som heeeela tiden. Så det blev nog lite för bra helt enkelt. Vid fler besök kommer jag inte vara lika mycket i vattnet så får vi se :)

Resten av veckan har varit relativt lugn. Vi hade planerat lite kul med barnen häromdagen, men det fick vi skjuta på. Så vi får se om det blir av i helgen istället. Hoppas ni har det bra och tar hand om er.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar