fredag 19 augusti 2016

När man preppar för vintern!

Alltså preppar, INTE peppar! Jag ser absolut inte fram emot vintern, inte alls :( Jag känner bara ågren över en utebliven sommar, den där sommaren som man lääängtar så mycket efter ett helt år. Så kommer den som en flopp, med både sjukdom och dåligt väder :(

Men ja, vintern kommer oavsett jag är nöjd med sommaren eller ej så det är lika bra att förbereda sig!

Så nu har både jag och Savanna fått nya vinterpjux. Var iväg och köpte 2 par till Savanna igår, 2 par som tillåter både väta och lek. Har faktiskt kollat in dem ett tag nu :)


Superfina, varma stövlar som tål (förhoppningsvis) mycket snö, lek och dagisbus. Brukar alltid köpa nått par som man inte behöver vara så rädd om, samtidigt ska de vara lätta för Savanna att ta på själv. Sen måste de klart vara varma och tåla mycket väte. Så hoppas dessa håller måttet. Köpta på skopunkten.

Hittade även ett par höstiga kängor till Savanna, ni vet den där mellanperioden från ganska varmt till riktigt kallt. Den perioden när gympisar är för kallt men vinterkängor för varmt. 


Dem här gillade Savanna jättemycket så hon har sprungit omkring med dem hela dagen :) Och dessa blev faktiskt gratis eftersom Skopunkten har så bra erbjudande, köp 3 betala för 2. I like! ;)

Hittade även ett par jättefina varma vinterkängor, sådana som är lite finare och mer vardags när man ska gå nånstans. Men köpte inte dem nu. De var nyinkomna så finns ett tag till, sen vill jag ju gärna hitta iaf ett par till för då får jag de till halva priset.

Sen hämtade jag även ett par vinterkängor till mig på posten som jag hade beställt :)


Har haft ögonen på dessa beautys ett tag nu, såååå fina och varma och goa. Så de blir nog välanvända i vinter. Köpta på Skistars rea men bara googla på Sorel och se var dem är billigast, mycket rea överallt fortfarande :)

Vinteroverall till Savanna är redan klart så ska bara hitta en vinterjacka till henne så är hennes vintergarderob fixad :) Jag skulle egentligen oxå behöva en riktigt varm vinterjacka, en som tål lite mer vinterlekar som man kan röra sig bra i. Så håller ögonen lite öppna efter det oxå. 

Så idag är vi lite mer förberedda för vintern trots att det inte är september ens :) Gillar att vara ute i god tid :P

Ha en fortsatt fin kväll.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar