onsdag 24 augusti 2016

När vi haft bästa dagen!

Hej hopp!

Hur mår ni?

Det verkar som sommaren kommit tillbaka här i Skåne :) helt underbart!!! Är det samma hos er? 

Jag har haft några bra dagar och faktiskt kännt mig helt ok, så skönt. Men vågar knappt säga det för varje gång jag säger att jag mår hyfsat så pang, blir jag dålig igen :( Men jag är positiv och håller tummarna. Försökt att inte vara så otålig med örterna och trappa upp för snabbt nu, så kanske är det därför. Förkylningen är där dock som ett plåster och jag är jättetrött, men är nog utrensning :) 

Vi hade bestämt att hitta på något i helgen om väder och hälsan tillät, och på söndagen bestämde vi snabbt att vi skulle åka till Bonbon land :) 

Så vi åt snabbt, klädde oss och packade ihop lite fika å extra kläder. 1.5 Tim senare satt vi i bilen på väg :)

Äntligen på plats och efter letat parkering en bra stund, var smockfullt! Vädret var ju helt underbart så det var många som hade samma planer som oss :)
Vi hade sol i dubbel bemärkelse! :)
#älskarsolen
Fina nappträdet.
Första karusellen yohoo!
Den här älskar jag!!! :) Råttan.
Min andra favvekarusell i vatten var stängd :(
Frank och jag turades om att åka, var ganska långa köer och vi ville ju att barnen skulle hinna åka så många karuseller som möjligt.
Ansiktsmålning är ju ett måste :)
Och spralliga små killar som inte kan sitta stilla så lång stund får en häftig tatuering istället; )
Vilda västern :)
Glasspaus
Efter denna blev Frank dålig :( Yr å illamående, så han fick vila ett tag. Konstigt det där med karuseller, han klarar värsta berg och dalbanan men går den bara runt så blir han helt kass :(
Sen stängde karusellerna 1 tim innan stängning och då blev det lite lek istället.
Mot utgången.

Tråkigt att lämna, jag älskar själv Bonbon land. Tycker där är så mysigt och så bra till barnen.
När Colin och Kevin var mindre åkte vi dit nästan varje år, men nu har jag inte varit där på ett tag. Men det blir ändring på det nu. Har dessutom finfin rabatt på inträdet med mitt Brobizz, så blir inte alls dyrt! :)
Babe!!!
Efteråt så var vi ganska hungriga, var ju lite sisådär med glutenfritt på Bonbon land. Där är ju en bufférestaurang där som annars är bra då man kan ta vad man kan å vill äta, men den var tyvärr stängd :( Men vi hade ju bullar och frukt med oss, så vi klarade oss bra :) Sen så hade barnen inte riktigt ro att äta ändå, så en bullpaus eller en frukt mellan karusellerna var perfekt.
Men väl över bron stannade vi på första bästa Burger King och det gjorde gott i magen.

Sen sov barnen gott efter en sån dag, ja vi vuxna med för den delen haha
En riktigt härlig dag hade vi med mycket skoj, fint väder, ok hälsa och mycket kärlek. Bästa dagarna som man kan leva på länge! Vill åka snart igen :(

Så i måndags vilade vi, i tisdags shoppade vi och igår hade jag städhjälp. Så skööönt!
Idag pimpar vi en tråkig jeansjacka, ringer fönsterputsaren (de e katastrof) och försöker hinna med lite trädgård :)

Ha en fortsatt fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar