måndag 12 september 2016

När helgen susat förbi igen!

Ja, åter igen har helgen bara fladdrat förbi tycker jag. De där efterlängtade helgerna borde faktiskt vara nån dag längre!!! Vädret har hållt i sig, så det känns fortfarande som sommar på dagarna. Ja, faktiskt kvällar och nätter oxå även om det är lite mildare än högsommarkvällar. Underbart är det iaf och jag suger åt mig varenda lilla solstråle så länge det varar.

Jag är fortfarande förkyld och hängig och Savanna är oxå rejält förkyld, men det har ändå varit en bra helg. I fredags fick jag ett väldigt viktigt besked, positivt på ett sätt men negativt på ett annat. Men ett besked som gjorde att jag kände att fredagen var första dagen på mitt nya liv. Så trots förkylningar och trötthet har jag haft ett positivt sinne. Kommer skriva mer om detta i ett eget inlägg.

I lördags var vi iaf iväg och red. :) Något som både Savanna och jag älskar.

Det är så otroligt avkopplande och rogivande. Vi njuter verkligen av lugnet och stillheten, livet är alldeles för stressigt annars. Trots att Savanna vanligtvis är själv ganska högljudd och hon älskar musik så brukar hon ändå säga att det är skönt med tystnaden i skogen. Och jag kan bara hålla med henne, tystnad kan oxå vara som ljuv musik för öronen ibland. Ett måste för att vila hjärnan ibland.

Denna gången red vi på Molly som är en väldigt pigg liten tjej :) Hon är snabb och alert och går gärna längst fram. Och som hon rastade mig när vi travade!!! 
Efter ridningen är det skönt för hästarna att få av sadeln och lite borstning. Och då vet dem att det snart att få komma till hagen och äntligen ÄTA! Hästar älskar ju att äta och äter gärna hela tiden :)

Caspian red oxå denna gång :)

Planen för dagen var att vi alla skulle käka/fika tillsammans och sen vidare till Mobilia för lite ärendet. Och sen lite lek för barnen i sandlådan som finns på Mobilia, och kanske en latte i solen för Christel och mig :) Men det blev lite ändrade planer så Savanna och jag fick ha en mysdag för oss själva istället. Så efter ridningen åkte vi å käkade lite, jag åt pizza och Savanna ville ha Donken. :)
 
På Pizza Hut

 Vi åt ju middag ganska tidigt så när vi kom hem blev det majskolvar och sen lördagsgodis. Sen var liksom den dagen slut och det var skönt att krypa ner i sängen och ladda inför söndagens äventyr.

Igår söndag var vi och hälsade på min syster i Danmark. Hon har ju fått en liten bebbe och vi har inte haft chans att hälsa på än p g a sjukdom bl a :( Men nu äntligen skulle vi få se honom :) Det var jag och Savanna och så följde Colin oxå med, jättemysigt!

Flickorna passade oxå på att Gratta varandra, för när Aida fyllde år var jag nog sjuk och när sen Savanna fyllde år så kunde inte dem komma till oss. :( så kan det bli ibland.

Vi stannade några timmar, flickorna lekte, vi käkade pannkakor och jag fick hålla bebis :) Hemturen var lite jobbig med tåg som strulade, så den tog 1tim längre. Så när vi kom hem var vi alla såååå hungriga, även Frank som varit hemma men inte orkade fixa nått att äta själv. Så vi stannade till på Willys och när vi kom hem gjorde jag en suuupergod räksallad. Det  var så himla gott och vi kastade i oss maten allihop...not good! Sen var vi så slut och både Savanna och jag slocknade i soffan...och så var den helgen oxå till ända! :)

Idag är vi såååå trötta och jag har så ont i min kropp. Så idag vilar vi och förbereder för morgondagen.

Vad har ni hittat på i helgen?

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar