onsdag 7 september 2016

När vi har haft en fin lördag!

Hej svejs!

Hur mår ni?

Ja, så har ytterligare en helg susar förbi i raketfart. Försöker bara utnyttja tiden till max nu när jag känner att jag har ork, och likaså njuta av vädret så mycket som möjligt. :)

Det var dock en lite kämpigt helg för mig för bytade örter i fredags och pang, sen blev jag dålig igen. Tjockt med slem i halsen, rinnande näsa, nysningar stup i kvarten...så det var lite jobbigt. Lördagen var ändå mild jämfört med söndagen, då trodde jag att jag skulle bli galen av allt snytande. Näsan var som en öppen kran. Sen hade jag blomstervecka på det, så det var riktigt toppen haha.

Men i lördags var vi iallafall iväg och red. Är som balsam för själen det där med hästar och skogsturer.

Hon är så duktig Savanna och så fin med pållarna. Tyvärr så var ridskolan full till hösten så hoppas vi kan få en plats till våren istället.

Lillkillen fick oxå prova på för allra första gången. Han är ju väldigt sprallig i benen så vi visste inte om det skulle funka. Samtidigt så är där något lugn över det hela som jag tror han mår väldigt bra av. Så vi tog en chansning och det gick faktiskt jättebra. Han var lite otålig på slutet och ville hoppa av, men vi går ändå 45min...det är lång tid att sitta stilla ju. Så tyckte han var jätteduktig!
Denna gång red vi på fina Lilja.
Efter ridturen är det tid för borstning och mys. Och sen lite lek på lekplatsen.

Sen fiiiiika!!!

Bredvid ridlekiset har en fin liten butik legat hela tiden som heter Wasabi. Hon säljer bl a fin inredning och egengjorda ekologiska kryddblandningar och vinäger. Det har bara varit en lite butik tidigare, men nu har dem byggt om det till ett jättefint orangeri där man fortfarande kan handla men nu även ta en fika :) Så det gjorde vi, majskolvar med smör mmmmm. 
Jättefint och mysigt har det blivit :)

Och utanför har dem gjort en stor damm där man oxå kan sitta och fika. Det finns pennor och papper så otåliga barn har lite sysselsättning och Ibland får barnen hjälpa till och mata fiskarna oxå. Trevligt :)

Förra veckan pratade jag med ägarinnan oxå om mina handsydda saker och frågade om det kunde vara något intressant att sälja i hennes butik. Så i lördags hade jag med mig lite för att visa och VOILA!!! 

Vi har nu inlett ett samarbete som jag är så glad och förväntansfull inför :)

Det syns lite dåligt på bilden så här kommer länken till deras fb sida:
https://www.facebook.com/WASABI.inredning/
Och här hittar ni hemsidan:
http://m.wasabi-inredning.se/Orangeri-caf----butik.html#default.html

Så vi hade en helt perfekt lördag med andra ord. Hoppas ni hade en lika bra.

Kram

1 kommentar: